پرواز بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین از فرودگاه لهستان انجام می‌شود

    کد خبر :891214
پرواز بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین از فرودگاه لهستان انجام می‌شود

یک منبع آگاه در صنعت هوانوردی از ورود تعدادی از ایرانیان مقیم اوکراین به لهستان برای حضور در پرواز بازگشت به کشورمان خبر داد.

محمد محمدی بخش، معاون وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری روز گذشته از آماده باش یک فروند هواپیمای متعلق به ایرلاین‌های ایرانی برای بازگرداندن ایرانیان مقیم اوکراین خبر داده بود.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، این هواپیما از عملیاتی بودن خارج شده و منتظر اخذ مجوزهای مربوطه است.

همچنین سفیر ایران در اوکراین بامداد امروز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد: مقدمات بازگشت ایرانیان مقیم این کشور به خاک کشورمان خبر داده است.

یک منبع آگاه در صنعت هوانوردی درباره پرواز بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به کشورمان اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به شدت پیگیر برقراری پرواز مورد نظر است و منتظریم مجوزهای مربوطه صادر شود.

وی افزود: این پرواز به لهستان می‌رود اما از آنجایی که پروازهای روتین و برنامه‌ای به لهستان نداریم، مقامات صنعت هوانوردی ایران منتظرند تا مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری لهستان مجوز برگزاری پرواز فوق العاده به این کشور را صادر کنند.

به گفته این مقام مسئول در صنعت هوانوردی، تعدادی از ایرانیان مقیم اوکراین به لهستان رفته اند.

وی ادامه داد: زمانی که قرار است پرواز فوق العاده برقرار شود، باید سازمان هواپیمایی کشور مقصد و همزمان سازمان‌های هواپیمایی کشورهایی که قرار است از آسمان آنها عبور کنیم، مجوز پرواز بدهند؛ سازمان هواپیمایی کشوری منتظر است تا این مجوزها صادر شود.

به گزارش مهر، این منبع آگاه درباره اینکه آیا هواپیمای در نظر گرفته شده برای انجام این پرواز، از فرودگاه مهرآباد سفر می‌کند یا امام خمینی (ره)؟ گفت: از آنجایی این که هواپیما مسافر برای مسیر رفت ندارد، می‌تواند از هر فرودگاهی به مقصد لهستان پرواز کند؛ ولی هنوز مجوزهای لازم برای انجام این پرواز اخذ نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید