پرفروش های امسال نمایشگاه بین المللی کتاب

    کد خبر :994448
نمایشگاه کتاب

نمایشگاه کتاب تهران دوره متفاوتی را نسبت به دوره‌های گذشته به لحاظ رفتار مخاطب سپری می‌کند،‌ با اینکه نمایشگاه این دوره را نمی‌توان نمایشگاه شلوغی دانست، اما حجم خرید کتاب به نسبت جمعیت بازدیدکننده قابل توجه بوده است.

به گزارش تسنیم،‌ اگرچه پایین بودن سرانه مطالعه در ایران به یک معضل فرهنگی تبدیل شده و بارها از پدیده قهر مخاطب با کتاب و کتابخوانی در مجامع مختلف فرهنگی سخن به میان آمده است اما انتشار برخی کتاب‌ها این معادله را در هم می‌شکند. صف‌های بلندی که گاهی برای جشن امضای یک کتاب بسته می شود یا پرفروش شدن کتاب‌هایی که بزرگان معرفی می‌کنند از این اتفاقات است.

سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران به جز روز گذشته که مسئولان آن را یکی از شلوغ‌ترین روزهای تاریخ نمایشگاه دانسته‌اند،‌ شلوغی چندانی به خود ندیده است،‌ اغلب روزها راهروهای شبستان اگرچه مملو از جمعیت نبوده اما خالی از جمعیت هم نبود.

بر اساس آمارهای رسمی‌، نمایشگاه کتاب تهران تا روز گذشته 144 میلیارد تومان فروش داشته است،‌ برخی ناشران که از کاهش فروش خود در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته گلایه دارند،‌ اذعان می‌کنند که این حجم از فروش ناشی از خرج کردن یارانه‌هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اقشار مختلف به صورت مشارکتی یا صد درصدی پرداخت کرده است. این در حالی است که احمدوند رئیس نمایشگاه حجم یارانه در نظر گرفته شده برای این دوره را 40 میلیارد تومان برآورد کرده است.

در عین حال برخی از ناشران نیز از فروش خود نسبتاً راضی هستند،‌ آن هم در بخش حضوری نمایشگاه،‌ در گزارش زیر نگاهی داریم به آمار پرفروش‌‌های برخی ناشران در این دوره نمایشگاه کتاب تهران.

انتشارات بعثت:

لباس شخصی‌ها،‌ قلب زمین مال ماست،‌ آب هرگز نمی‌میرد،‌ خداحافظ سالار،‌ زمین‌های مسلح،‌ خروج از بن بست،‌ عروج از شاخه زیتون،‌ نقطه تسلیم،‌ در هاله‌ای از غبار‌، اشک را مهلت ندادیم.

انتشارات مکتب حاج قاسم:

از چیزی نمی‌ترسیدم،‌ عزیز زیبای من،‌ پی‌نمای از چیزی نمی‌ترسیدم،‌کوچک‌مرد، مردی که زبان کبوترها را می‌دانست

انتشارات شهید هادی:

سلام بر ابراهیم‌، شاهرخ حر انقلاب اسلامی:‌ زندگینامه و خاطرات شهید شاهرخ ضرغام،‌ عارفانه: زندگینامه و خاطرات شهید عارف احمدعلی نیری، 3 دقیقه در قیامت‌، نسیمی از ملکوت .

کتابستان معرفت:  

باروت خیس،‌ آنفولانزای نیویورکی‌، یاس کبود،‌ عزرائیل‌، بوی خون، فادیا، شرح الف خمیده.

هزاره ققنوس:

جامعه شناسی تحریفات عاشورا ،‌ حال گذشته‌، تصویر عشق در آیینه زمان.

جام جم:

ویالون زن روی پل، زندگی پای تخته سیاه،‌ متاستاز اسرائیل،‌ آداب کتاب‌خواری‌، پروانه‌ها گریه نمی‌کنند. شریان مکران.

انتشارات شهید کاظمی:‌

روایتی داستانی و مستند از تشکیل یگان موشکی ایران،‌ مربع‌های قرمز‌، تو زودتر بکش، آقای هاشمی،‌ مار و پله.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید