پرستاران به دنبال حق خود از اقتصاد سلامت هستند

    کد خبر :210813

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: جامعه پرستاری حق خود را از اقتصاد سلامت می خواهد و آن حداقل سهم ۴۰ درصدی از کارانه پزشکان است.

دکتر اصغر دالوندی روز شنبه در همایش پرستاران استان تهران اظهار داشت: جامعه پرستاری همواره در تلاش بوده که حق خود را از اقتصاد سلامت بگیرد و به نظر می رسد حداقل سهم ۴۰ درصدی از کارانه پزشکان بتواند این حق را ادا کند.

وی با اشاره به وجود معاونت پرستاری وزارت بهداشت افزود: ما به وجود دو اتاق در وزارت بهداشت برای پرستاری قانع نیستم و قبول نداریم که معاونت پرستاری تنها در این دو اتاق باقی بماند بلکه باید در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی شاهد گسترش حوزه معاونت پرستاری باشیم تا بتوانند در هیأت رئیسه و هیأت امنای دانشگاه ها خواسته های پرستاران را اجرایی کنند.

دالوندی با انتقاد از اینکه پرستاری در تصمیم گیری و تصمیم سازی نقشی ندارد، خاطرنشان کرد: پرستاری تا نتواند کانون های محکم هدایت را داشته باشد، قادر به حرکت نخواهد بود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: پرستاری از سه موضوع رنج می برد که شامل هویت، استقلال حرفه ای پرستاری و عدالت در پرداخت های نظام سلامت و همچنین دریافتی نامناسب است.

به گزارش مهر، وی تصریح کرد: پرستاری باید به سطح جامعه بیاید ضمن اینکه معتقدیم پرستاران باید در صف اول درمان قرار بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید