پخش جهانی سریال جنجالی تهران از اپل تی‌وی /جاسوس موساد در قلب ایران

    کد خبر :738161

سریال هشت قسمتی «تهران» که به تازگی از یکی از شبکه‌های تلویزیونی رژیم اسرائیل روی آنتن و برخی تماشاگران ایرانی هم آن را دیده‌اند، حدود ۴۵ روز دیگر در برنامه پخش اپل تی‌وی قرار می‌گیرد. به این ترتیب، مخاطبان جهانی می‌توانند ماجراهای حضور یک مامور موساد را در پایتخت ایران به تماشا بنشینند؛ داستانی که دست‌کم برای مردم ایران بیشتر جنبه طنز و سرگرمی داشت تا یک ماموریت جاسوسی پرخطر و پرحادثه.

قرار است سه قسمت اول «تهران» در اپل تی‌وی پلاس به نمایش درآید و پنج قسمت بعد به ترتیب در پنج جمعه پیاپی روی آنتن برود. اپل برای تولید این مجموعه ضدایرانی با سینه‌فلیکس رایتس و شبکه تلویزیون کان ۱۱ اسرائیل همکاری کرده است. موشه زوندور خالق اصلی «تهران» است و دانیل سیرکین روی صندلی کارگردان آن نشسته و پروژه را در لوکیشن‌های آتن، پایتخت یونان مقابل دوربین برده است. گفته می‌شود به احتمال فراوان ادامه این سریال جاسوسی سیاسی هم ساخته می‌شود.

داستان درباره تامار رابینان، یک زن یهودی ایرانی‌تبار است که در سرزمین‌های اشغالی بزرگ شده است. او از سوی سازمان جاسوسی موساد به سرزمین کودکی خود ایران می‌آید تا یک رآکتور اتمی را غیرفعال کند اما ماموریت اصلی‌اش از کار انداختن پدافند هوایی ایران برای حمله هواپیماهای جنگنده اسرائیلی است. وقتی تامار در ماموریت خود ناکام می‌ماند، به تدریج به زادگاهش دل می‌بازد و می‌کوشد با فعالان هوادار آزادی و دموکراسی در ایران طرح دوستی بریزد.

به گزارش همشهری آنلاین،نیو سلطان، شان توب، نوید نگهبان، لیراز چرخی، مناشه نوی و شروین النابی بازیگران اصلی «تهران» هستند که گرچه در طراحی صحنه و لباس می‌تواند تا حدودی بیننده را غافلگیر کند اما شیوه به تصویر کشیدن روابط شهروندان تهران با هم، به ویژه کنش‌ها و واکنش‌های دانشجویان در آن بیشتر بار طنز دارد تا واقعیت. سریال در سایت معتبر imdb از رای حدود هزار کاربر نمره نه‌چندان خوب ۷.۱ از ۱۰ گرفته و از آنجا که پخش جهانی نداشته، منتقدان هنوز به آن واکنش نشان نداده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید