پاگانی هوایرا BC پاچتو تمپستا با قدرت ۸۱۵ اسب بخار معرفی شد

    کد خبر :834443
پاگانی هوایرا BC پاچتو تمپستا با قدرت ۸۱۵ اسب بخار معرفی شد

پاگانی به مناسبت ۱۰ سالگی ابرخودروی هوایرا، نسخه‌ای ویژه با نام پاچتو تمپستا معرفی کرده است که ۸۱۵ اسب بخار قدرت و ۶ خروجی اگزوز دارد.

باورکردنی نیست؛ اما هوایرا در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و اکنون پاگانی جشنی به مناسبت ۱۰ سالگی این ابرخودرو گرفته است. به همین مناسبت، سازنده‌ی ابرخودروهای ایتالیایی، نسخه‌ی پاچتو تمپستا (بسته طوفان) را به‌عنوان جانشین بِنی کایولا (BC) یا وارث ابرخودروی زوندا معرفی کرد.

در نمایشگاه هفته‌ی خودروی مونتری، نسخه‌ی مرموز خودرویی هاردکور با پیشرانه‌ی V12 می‌کوشد ۸ درصد نیروی بیشتری از موتور ۶ لیتری AMG و مجهز به یک جفت توربوشارژ استخراج کند. در حال حاضر خودروی مزبور ۸۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و صدای غرش آن از طریق سیستم اگزوزی جدید با ۶ خروجی و مشابه اگزوزهای بوگاتی لاواچور نوار به گوش می‌رسد.

پاگانی هوایرا BC

اگر ارقام مرتبط به قدرت پیشرانه‌ی مذکور کمی آشنا به نظر می‌رسند؛ به این خاطر است دقیقاً همانند هوایرا ایمولا با محدودیت تولید ۵ دستگاه است. در پاچتو تمپستا جدید مواردی بیشتر از ارتقاء موتور و نصب سیستم اگزوز سفارشی می‌بینیم که از آن جمله باید به مجموعه‌ای از تغییرات آیرودینامیک اشاره کرد. در این ابرخودرو شاهد بهبود اسپلیتر جلو به‌عنوان بخشی از کیت آیرودینامیک هستیم؛ اما مهم‌ترین تغییر، مرتبط به طراحی مجدد بال عقب و استفاده از باله‌ای با لبه‌هایی مرکزی و یکپارچه است.

پاگانی هوایرا BC

خودروی یادشده در مقایسه با هوایرا BC معمولی، دارای ورودی‌های متفاوت هوا، سیستم تعلیق جدید و در نهایت، آسایش و آرامش بیشتری است. همچنین پاگانی حالت رانندگی نرم جدیدی توسعه داده که جزئیات زیادی در رابطه با سیستم مذکور فاش نشده است؛ اما می‌توان حدس زد که باعث نرمی و شبیه‌تر شدن پاچتو تمپستا به یک سوپراسپرت V12 خواهد شد. علاوه بر آن، تغییرات جالبی در محیط داخلی نسخه‌ی پاچتو تمپستا رُخ داده؛ اما متأسفانه تصاویر کابین این ابرخودروی زیبا در زمان نگارش این متن منتشر نشده‌ است.

به گزارش زومیت، هوایرا پاچتو تمپستا در گردهمایی موتوراسپرت The Quail و در پیست لاگونا سکا به‌عنوان یکی از ۴۰ رودستر هوایرا BC با ۶ خروجی اگزوز حاضر خواهد شد. همچنین پاگانی قطعات و اجزاء کلیدی و مخصوص پیست هوایرا R را نمایش خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید