پاکسازی بدن با آب و آبلیمو

    کد خبر :1027869
پاکسازی بدن آب و آبلیمو

نوشیدن یک لیوان آب ولرم و آبلیمو پس از بیدار شدن از خواب راهکاری برای پاکسازی بدن محسوب می‌شود. البته برخی افراد، این نوشیدنی را برای معده مضر می‌دانند اما بهتر است بدانیم که اگر یک هفته در حالت ناشتا این نوشیدنی را بنوشیم باید منتظر تغییراتی در بدن باشیم.

در ادامه این مطلب به فواید عادت به نوشیدن آب و آبلیمو اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

تسهیل در هضم و دفع چربی‌ها

لیمو به‌رغم طعم ترشی که دارد، جزء خوراکی‌های قلیایی است و به‌خصوص در دوران کاهش وزن توصیه می‌شود زیرا حالت اسیدیته بدن را تنظیم می‌کند. لیمو برای کاهش التهابات بدن نیز بسیار موثر است، هضم را تسهیل می‌کند و دفع چربی‌ها را تحریک می‌کند.

لیمو از نظر فعال‌ کردن ترشح صفرا در کبد شهرت دارد که در جذب ریزمغذی‌ها، تنظیم متابولیسم چربی‌ها و تصفیه خون موثر است. خوردن لیمو پس از یک وعده غذای سنگین توصیه می‌شود زیرا ترشح بزاق دهان و شیره‌های گوارشی را تحریک می‌کند. به‌علاوه، لیمو به تسهیل هضم و دفع چربی‌ها نیز کمک می‌کند.

حفظ شادابی پوست

خوردن آب و مقداری آب لیمو در حالت ناشتا به پاکسازی پوست کمک می‌کند و باعث شادابی بیشتر پوست می‌شود. لیمو موجب بسته‌شدن مجاری پوست می‌شود و در کاهش بروز آکنه نیز موثر است.

تنظیم قند خون

اسیدیته لیمو هضم قندها را به تاخیر می‌اندازد و مانع از افزایش ناگهانی قند خون می‌شود. همچنین با احساس گرسنگی ناشی از افزایش و کاهش ناگهانی قند خون نیز مقابله می‌کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کم می‌کند.

یادتان باشد که در کنار فواید بسیاری که نوشیدن آب و آبلیمو در حالت ناشتا دارد، اگر فرد مبتلا به مشکلات کلیه و کیسه صفراست یا به‌طور مداوم از سوزش معده رنج می‌برد، بهتر است از این نوشیدنی صبحگاهی صرفنظر کند زیرا لیمو ممکن است این مشکلات را تشدید کند.

همچنین، پس از صرف این نوشیدنی بهتر است بلافاصله دندان‌ها با آب شسته‌ شود زیرا لیمو به‌تدریج تاثیراتی در تحلیل مینای دندان دارد. نوشیدن آب و آبلیمو در حالت ناشتا هم برای کودکان کمتر از ۴ سال توصیه نمی‌شود زیرا به سیستم گوارشیشان آسیب می‌رساند.

بهداشت‌نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید