پاپ: خرید تسلیحات بیشتر راه حل نهایی پایان دادن به جنگ نیست

    کد خبر :897021

پاپ فرانسیس، با اشاره به رویداد‌های اوکراین گفت که درگیری در اوکراین نشان داد که بشریت باید از غریزه عجیب و غریب خودتخریبی رها شود و خرید تسلیحات بیشتر راه حل نهایی پایان دادن به تقابل نیست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رویترز، پاپ در سخنرانی هفتگی خود افزود: دعا می‌کنم خدا به ما کمک کند بفهمیم جنگ به معنای شکست انسانیت است و ما باید بر جنگ‌افروزان فائق آییم.

وی از حضار خواست همه قربانیان جنگ شامل کشته شده‌ها و سربازان هر یک از طرف‌ها همچنین مجروحان، بی‌خانمان‌ها و پناهجویان را به یاد داشته باشند.

رهبر کاتولیک‌های جهان خطاب به حضار افزود: جنگ‌افروزی نیازی است که به از بین رفتن ما منجر می‌شود و دعا می‌کنم خدا ما را از این نیاز برای خودتخریبی رها کند. بیایید دعا کنیم آن‌ها که بر جهان حکمرانی می‌کنند بفهمند که خرید سلاح و تولید اسلحه راه حل نهایی یک مشکل نیست. راه حل همکاری با هم برای استقرار صلح است تا همانطور که در انجیل آمده سلاح را به ابزار صلح تبدیل کنیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه گذشته (۵ اسفند) آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید