پامپئو در دیدار با آمانو بر لزوم ادامه «راستی‌آزمایی» در ایران تأکید کرد

    کد خبر :514816
پامپئو

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر حمایت واشنگتن از فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس در قبال برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت واشنگتن (بامداد امروز پنجشنبه) با «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر گزارش وبسایت وزارت خارجه آمریکا، پامپئو در این دیدار بر حمایت واشنگتن از فعالیت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تقویت رژیم عدم اشاعه و ارتقاء استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تأکید کرد.

به گزارش فارس،بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا به طور خاص به حمایت این کشور از فعالیت‌های آژانس در قبال برنامه‌ هسته‌ای ایران و آنچه «نقش حساس راستی‌آزمایی آژانس در ایران» نامیده شده، اشاره کرده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این به نیویورک رفته بود تا نشستی توجیهی برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره تقویت پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای برگزار کند.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شرایطی مطرح شده که آمانو بامداد امروز در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی.بی.اس» مجدداً بر پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته‌ای) تاکید کرده بود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین از خروج «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز انتقاد کرده و گفته بود: «آنها (ایران) تا همین الان به اجرای (کامل) توافق پرداخته‌اند. ایالات متحده یک کشور مهم است و البته که (خروج آن از برجام) تاثیر جدی (بر تحولات آتی) می‌گذارد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید