پاسخ ایران به مواضع اروپا در خصوص اعدام سرکرده گروهیگ تروریستی

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۲۰:۳۲
    کد خبر :992850
کنعانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مواضع مداخله جویانه برخی دولت‌های اروپایی متعاقب اعدام سرکرده یک گروهک تروریستی گفت: جای تأسف بسیار است که برخی دولت‌های اروپایی به جای مقابله با تروریست‌هایی که جان مردم بی گناه را هدف قرار داده و آشکارا به جنایت خود افتخار می‌کنند، در اقدامی غیرقابل توجیه و مغایر با ارزش‌های بنیادین حقوق بشر از آنها حمایت می‌کنند.

 ناصر کنعانی بیان کرد: «حبیب الله فرج الله چعب» ملقب به حبیب اسیود به عنوان سرکرده یک گروهک تروریستی و مسؤل طراحی و اجرای عملیات‌های جنایتکارانه متعدد نظیر حمله تروریستی بزدلانه در ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در شهر اهواز که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از شهروندان مظلوم و بی‌گناه از جمله زنان و کودکان گردید، فهرست سیاهی از خشونت، ترور و کشتار مردان، زنان و کودکان بی‌گناه را در کارنامه خود داشته است.

به نوشته ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: این‌گونه مواضع حمایتی غرب از تروریست‌ها نه‌ تنها تلاشی برای جلوگیری از اجرای عدالت به شمار می‌آید، بلکه عملا موجب “تشویق” و نیز “ترویج” پدیده شوم تروریسم در سراسر جهان خواهد بود.

کنعانی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر مقابله با تروریسم و اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها مصمم است و از حقوق ملت ایران و تأمین امنیت آنان کوتاه نخواهد آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ضمن تقبیح رویکرد مخرب ناقضان حقوق بشر تاکید کرد: مدعیان اروپایی اگر عزم و اراده جدی برای مقابله با تروریسم در اشکال مختلف آن ندارند، حداقل با مواضع حمایتی خود از تروریست‌ها، تشدید کننده رنج های خانواده‌های قربانیان نباشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید