پارلمان عراق: انفجارهای بغداد وجود طرف سوم در هرج و مرج‌ها را ثابت می‌‌کند

    کد خبر :645166

کمیسیون حقوق بشر عراق درباره انفجارهای شب گذشته در بغداد اعلام کرد که این انفجارها وجود طرف سوم درهرج و مرج‌های ایجاد شده در کشور را ثابت می‌کند.

 

کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق، امروز (شنبه ۱۶ نوامبر)، انفجارهای نزدیک میدان «التحریر» بغداد، تهدید بزرگی علیه امنیت تظاهرات‌کنندگان بود و در عین حال وجود طرف سوم را که به دنبال ناامنی و هرج و مرج در کشور است، ثابت می‌کند.

 

در بیانیه این کمیسیون که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، آمده است که این امر، مخالف کلیه حقوق بین‌الملل و اصول و توافقنامه‌های بین‌المللی حقوق بشر است.

 

به گزارش فارس،در ادامه این بیانیه آمده است: ما از نیروهای امنیتی و هماهنگ‌کنندگان تظاهرات‌های مردمی می‌خواهیم که در ورودی‌های ایست‌های بازرسی منتهی به میدان‌های اعتراض، همکاری کنند تا مبادا طرف‌ سوم در عملیات‌های امنیتی نفوذ کند. سرویس‌های امنیتی نیز باید طرف‌های مسئول انفجارهای روز گذشته را شناسایی و دستگیر کنند.

 

جمعه شب، در پی انفجار یک بمب در نزدیکی میدان التحریر، دست‌کم دو نفر کشته و دوازده نفر زخمی شدند. اما برخی منابع از انفجار چهار بمب صوتی خبر دادند و نهاد رسانه‌ای امنیت عراق طی بیانیه‌ای، شمار قربانیان را یک کشته و شانزده زخمی اعلام کرد.

 

این در حالی است که میدان التحریر بغداد، از اول اکتبر گذشته تا کنون شاهد تحصن شمار زیاد معترضان به نقصان در خدمات و فساد در کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید