پاداش 10 میلیون دلاری آمریکا برای ارائه اطلاعات در مورد حزب الله

    کد خبر :524952

پاداش 10 میلیون دلاری آمریکا برای ارائه اطلاعای در مورد حزب الله، بازداشت ۵۰ تن از نظامیان ترکیه در آنکارا، پایان رزمایش آمریکا، انگلیس و فرانسه در خلیج فارس، فشار عربستان به فلسطینی ها برای پذیرش معامله قرن و نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در دیرالزور از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اظهارات پامپئو درباره ایران در یک نشست محرمانه نیز اشاره کرد.

سه منبع حاضر در یک نشست محرمانه وزیر خارجه آمریکا با رهبران نهادها و جوامع ایرانی-آمریکایی به پایگاه خبری آکسیوس گفته اند که مایک پامپئو در این جلسه پشت درهای بسته تاکید کرده است که دولت دونالد ترامپ به دنبال هیچ گونه اقدام نظامی در داخل ایران برای تغییر حکومت این کشور نیست.

این منابع همچنین گفته‌اند که وزیر خارجه آمریکا در صحبتهایش تلاش کرده از گروه مجاهدین خلق(منافقین) که مورد اقبال و توجه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ هستند، کاملا فاصله بگیرد.

براساس این گزارش، این جلسه دوشنبه گذشته با حضور مایک پامپئو و رهبران 15 نهاد و سازمان ایرانی-آمریکایی در هتل دالاس در تگزاس برگزار شده است. پامپئو در این نشست ابتدا به مدت محدود سخنرانی کرده و سپس به سوالات این افراد پاسخ داده و بیشتر وقت جلسه به سوال و جواب گذشته است.

به گزارش تابناک،به گفته این منابع، یک سوال عمده این جلسه این بوده است که اگر تغییر حکومت از طریق داخلی اتفاق نیافتد بعد چه خواهد شد؟ وزیر خارجه آمریکا گفته، ما کاملا محتاط هستیم که از زبان تغییر حکومت استفاده نکنیم. وی سپس تاکید کرده است که دولت ترامپ به دنبال مداخله نظامی در ایران نیست.

آکسیوس به نقل از منابع خود گزارش داد که پامپئو در این جلسه برای توضیح موقعیت دولت نسبت به ایران از عبارات غیرمستقیم و ادبیات دیپلماتیک استفاده کرده است.

پامپئو گفته؛ ماموریت ما دادن فرصت به آنهاست، ایجاد آن و فراهم کردن حمایت انتقالی، بهترین نفع برای ما این است که رهبران آنها(ایران) غیرانقلابی باشند.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ، پامپئو در پاسخ به سوالی گفته است که اگر دولت ترامپ در حوادث بعد از انتخابات سال 2009(فتنه 88) روی کار بود خیلی متفاوت تر از دولت باراک اوباما اوضاع را مدیریت می‌کرد.

آکسیوس در ادامه گفته است که پامپئو در عین حال نگفته که اگر آنها بودند دقیقا چگونه عمل می‌کردند.

پامپئو همچنین در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که تحریمها به مردم عادی آسیب نزند هم جواب داده است؛ «هیچ تضمینی وجود ندارد..»

این درحالیست که مقامات آمریکایی از جمله خود پامپئو پیش از این بارها تاکید کرده‌اند که هدف از تحریمها حکومت ایران است و مردم ایران به هیچ وجه هدف تحریمهای اقتصادی نیستند. مقامات آمریکایی همچنین مدعی هستند که در حال کمک به مردم ایران هستند.!

پاداش 10 میلیون دلاری آمریکا برای ارائه اطلاعای در مورد حزب الله

«مایکل ایوانوف» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت دیپلماتیک و «مارشال بیلینگزلی» معاون وزیر خزانه داری آمریکا و رئیس دوره‌ای کارگروه FATF در کنفرانس خبری مشترک که در وزارت امور خارجه برگزار شد، اعلام کرد به کسانی که اطلاعاتی درباره 3 عضو حزب‌الله لبنان بدهند 10 میلیون دلار پاداش خواهد داد.

این سه عضو حزب‌الله لبنان عبارت از «محمد بازی»، «ادهم تباجا» و «علی چرارا» می‌باشند و به شبکه تامین مالی حزب‌الله لبنان کمک می‌کنند.

بیلینگزلی در این کنفرانس خبری مدعی شد ایران از تروریسم به عنوان ابزار اساسی برای پیشبرد دولت استفاده می‌کند و واشنگتن به فشارها بر ایران و گروه‌های وابسته به آن در منطقه ادامه خواهد داد.

این مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت:حزب‌الله لبنان تلاش می‌کند خود را پشت نقاب دفاع از لبنان پنهان کند و آمریکا هیچ تفاوتی میان بخش سیاسی و نظامی حزب‌الله قائل نبوده و تمام حزب‌الله لبنان را گروه تروریستی می‌داند.

بیلینگزلی گفت که تحریم‌های آمریکا بر ایران، در واقع بر روند تامین مالی حزب‌الله و فعالیت‌هایش تاثیر گذاشته است.

بازداشت ۵۰ تن از نظامیان ترکیه در آنکارا

با وجود آن که بیش از دو سال از کودتای نافرجام در ترکیه سپری شده اما هنوز هم موج دستگیری افراد وابسته به شبکه فتح‌الله گولن ادامه دارد.

اگر چه تاکنون ده‌ها هزار نظامی و کارمند٬ اخراج و زندانی شده‌اند، اما بررسی ابعاد محرمانه این پرونده هنوز هم به پایان نرسیده و تحلیل‌گران امنیتی ترکیه بر این باورند که تعداد قابل توجهی از شاگردان گولن موفق شده‌اند همچنان خود را در نیروهای مسلح و برخی ارگان‌ها و وزارت‌خانه‌های حساس و مهم ترکیه پنهان نگه دارند.

پایان رزمایش آمریکا، انگلیس و فرانسه در خلیج فارس

یگان های دریایی فرانسه، آمریکا و انگلیس از تکمیل رزمایش مین روبی تحت فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خلیج فارس تحت نام «آرتمیس ترایدنت-19» خبر دادند.

به نوشته وبگاه «وزارت دفاع انگلیس»، اهداف این رزمایش برقرای امنیت دریایی و ارسال کمک‌های لازم در مناطق مین گذاری شده اعلام شده است.

«جفری مورگانتالر» از مقام‌های ارشد نیروی دریایی آمریکا حاضر در منطقه در این زمینه گفت: «مین‌‌ها تهدیدی علیه تردد دریایی هستند. این تمرین‌ها توان ما در اجرای عملیات آزاد دریایی، پشتیبانی و حمل و نقل تجاری را فراهم می‌کند.»

سرلشکر «پیر» از فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی فرانسه حاضر در این رزمایش نیز اظهار داشت: «این تمرین نشان می‌دهد که چگونه ما در یک منطقه بسیار پیچیده کنار هم قوی‌تر هستیم. فرانسه با کشتی‌های مین‌روب خود به طور منظم برای حفظ آمادگی در خلیج فارس حضور دارد و ما منتظر رزمایش بعدی هستیم.»

سرهنگ« کلوهه مورگان» سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در منطقه در این‌باره اظهار داشت: «به خاطر این‌که مین‌ها بدون تردید یک تهدید دریایی هستند، آمریکا ، فرانسه و انگلیس انجام آموزش‌های تاکتیکی برای مقابله با خطر مین‌ها و حمایت از جریان آزاد تردد کشتی‌ها در این منطقه بحرانی را بر عهده گرفته‌اند.»

آمریکا و برخی متحدانش مدت‌هاست که به بهانه حفظ امنیت دریایی، حضور غیرقانونی در آب‌های منطقه دارند و ایران نیز بارها اعلام کرده حضور آمریکا در خلیج فارس، امنیت کشورهای منطقه را به خطر می اندازد.

فشار عربستان به فلسطینی ها برای پذیرش معامله قرن

یک مقام ارشد سازمان فتح فلسطین که به نام وی اشاره نشده در گفتگو با پایگاه خبری الخلیج آنلاین اعلام کرد: برخی کشورهای عربی فشار گسترده‌ای بر روی فلسطینی‌ها می‌آورند تا طرح معامله قرن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را بپذیرند.

وی افزود: عربستان با مدیریت این کمپین، فلسطینی‌ها را برای پذیرش معامله قرن تحت فشار قرار داده است.

این مقام فلسطینی گفت: برخی کشورهای عربی مخصوصاً عربستان، مصر و امارات علاقمند به توافق قرن هستند و این کشورها از تمام ابزار از جمله ارعاب سیاسی و مالی برای فشار بر فلسطینی‌ها استفاده می‌کنند.

این مقام سازمان فتح تاکید کرد: رهبری فلسطین تسلیم فشار اعراب، آمریکایی‌ها یا حتی اسرائیلی‌ها برای پذیرش این توافق نمی‌شود.

اظهارات این مقام فلسطینی در حالی مطرح می‌شود که مقامات دولت آمریکا چندی پیش اعلام کردند که طرح موسوم به توافق قرن را پس از ماه رمضان و در اوایل تابستان سال جاری ارائه خواهند کرد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست وزیر جدید این تشکیلات پیشتر در مورد عدم پذیرش این طرح از سوی فلسطینی‌ها خبر داده بودند.

نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در دیرالزور

منابع سوری از نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در دیرالزور خبر دادند.

بر اساس این گزارش؛ داعشی ها به یک مرکز ارتش سوریه در منطقه السویعیه در دیرالزور یورش بردند که به دنبال آن درگیری شدیدی درگرفت که بیش از دو ساعت به درازا انجامید که در نهایت داعشی ها تار و مار شدند و مجبور به فرار شدند.

تکفیری‌ها همچنین به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی جبل البشری در مجاورت منطقه الشولا در حومه دیرالزور نیز حمله کردند که باز هم کار از پیش نبردند و مجبور به فرار شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید