پاتوق مصرف موادمخدر در کدام مناطق تهران است؟

    کد خبر :1026710
پاتوق مصرف موادمخدرمناطق تهران

نخستین جلسه از دومین مرحله بررسی آسیب‌های اجتماعی محله هرندی و خیابان شوش با حضور احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی، سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ و محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ و معاونان اجتماعی این مناطق و همچنین معاونان سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی و جمعی از مدیران شهری به میزبانی شهرداری منطقه ۱۲ و به ریاست مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

احمدی صدر در ابتدای این نشست با اشاره به آغاز دور دوم رسیدگی به آسیب های اجتماعی مناطق ۱۱، ۱۲ و ۱۶ پس از ابلاغ دستور رئیس جمهور مبنی بر انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه گفت: در راستای فرمایشات و دغدغه های مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت رفع و حل چالش ها و معضلات اجتماعی کلانشهر تهران، طبق دستور شهردار تهران مقرر شده چالش ها و مسائل مناطق ۲۲ گانه پایتخت در خصوص پنج آسیب اجتماعی به همراه خانواده های درگیر این معضلات دنبال شوند که در این راستا قرارگاه مشترک مناطق برای برخورد با آسیب های اجتماعی شکل خواهد گرفت.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه سه منطقه ۱۱، ۱۲ و ۱۶ بیشتر از سایر مناطق درگیر معضل معتادان متجاهر هستند، گفت: بر اساس دستور شهردار تهران، شهرداران مناطق به عنوان فرمانده های برخورد با این چالش ها معرفی می شوند و وظیفه رسیدگی و رصد اقدامات صورت گرفته و میزان پیشبرد اهداف نیز برعهده سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی گفت: مقرر شده است نماینده ویژه رئیس جمهور از دستگاه ها و سازمان های مربوطه، میزان پیشبرد اهداف را مطالبه کند و حداقل ماهی یک بار به رئیس جمهوری گزارش جدیدی از وضعیت رسیدگی و رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی پایتخت را ارائه کند.

احمدی صدر با تاکید بر اینکه رئیس جمهور از شهردار تهران خواسته اند در مرحله اول علاوه بر رسیدگی به وضعیت و معضلات معتادین متجاهر، به وضعیت معتادین در شکل عام و گسترده نیز ورود کنند، ادامه داد: دومین موضوعی که رسیدگی به آن از سوی رئیس جمهور مورد تاکید قرار گرفته، پدیده کودکان کار و خیابان است. ما در اصناف و واحدهای صنفی و صنعتی موضوع کودک کار را داریم، اما آنچه در خیابان ها دیده می شود به شکل ویژه شامل کودکان زباله گرد یا آن گروهی است که سر چهارراه ها و خیابان ها رویت می شوند.

وی با اشاره به اینکه سومین موضوع مهمی که رسیدگی به آن از سوی رئیس جمهور مورد تاکید قرار گرفته رفع معضلات متکدیان و بی خانمان هاست که به شکل ویژه در سه منطقه ۱۱، ۱۲ و ۱۶ دیده می شوند، گفت: هر چند متکدیان و بی خانمان ها بیشتر در مناطق شمالی رویت می شوند؛ اما کلونی تجمع مصرف موادمخدر این گروه در سه منطقه ۱۱، ۱۲ و ۱۶ بیشتر از سایر مناطق دیده می شود که این موضوع نیز در دستور رسیدگی قرار دارد.

به گزارش اکو ایران، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی ادامه داد: چهارمین موضوع رسیدگی به وضعیت حاشیه نشینی است که برخی مناطق درگیر آن هستند. ما در منطقه ۲، ۴، ۱۹، ۲۰، ۲۲ معضل حاشیه نشینی داریم و در منطقه ۵ نیز شاهد شیوع این آسیب اجتماعی هستیم که رسیدگی به این چالش از بعد رصد و حل مفاسد اخلاقی است.

وی با بیان اینکه مناطق به تنهایی نمی توانند با چالش ها مواجه شوند، بیان کرد: در مقطع کنونی لازم و ضروری است نقشه راهی با کمک مناطق طراحی و ترسیم شود که در این زمینه اتاق مشترکی در مناطق تهران برای برخورد با معضلات مشترک تشکیل می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید