وی چت رفع فیلتر شد؛ پیام رسان چینی وی چت جایگزین تلگرام در ایران؟!

    کد خبر :192453

وی چت (WeChat) رفع فیلتر شد. سرانجام پس از گذشت 4 سال از فیلتر شدن پیام رسان وی چت در ایران، امشب دسترسی به این اپلیکیشن برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر شده و حتی گفته می‌شود شاید این پیام رسان چینی جایگزین تلگرام شود.

چند روز پیش و به دلیل اتفاقات اخیر در کشورمان، اپلیکیشن‌های تلگرام و اینستاگرام در ایران فیلتر شدند. امروز صبح شاهد آن بودیم که شبکه اجتماعی اینستاگرام رفع فیلتر شد و حالا در حالی که بسیاری از کاربران منتظر باز شدن تلگرام بودند، امشب اتفاق عجیبی رخ داد و با موافقت کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، وی چت رفع فیلتر شد.

وی چت (WeChat)، یک پیام رسان چینی است که دقیقا 4 سال پیش یعنی در دی‌ماه 1392 فیلتر شد. در آن زمان، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، علت فیلتر شدن وی چت را جمع‌آوری اطلاعات موجود در گوشی کاربران، نقض حریم خصوصی کاربران و رصد ارتباطات آن‌ها و همچنین انتشار محتوای غیراخلاقی و مستهجن عنوان کرد. حالا مشخص نیست چه اتفاقاتی رخ داده که به یک باره، مسئولان رای به رفع فیلتر وی چت داده‌اند.
وی چت جایگزین تلگرام می‌شود؟

این نرم افزار پیام رسان دارای امکانات قابل قبولی است اما از نظر امنیت در وضعیت خوبی قرار ندارد؛ مساله‌‌ای که باعث شده بسیاری از کاربران پس از فیلتر شدن تلگرام به سراغ نرم افزارهای مشابه داخلی و خارجی نروند. مجموع این اتفاقات، این شایعه را به وجود آورده که احتمالا دیگر تلگرام رفع فیلتر نمی‌شود و WeChat قرار است جایگزین این پیام رسان محبوب شود. برای کسب اطلاعات بیشتر باید منتظر واکنش رسمی مسئولان به این موضوع باشیم و در صورت به دست آمدن خبرهای جدیدتر، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید