ویژگی جدید مرورگر اج عمرباتری لپ تاپ را افزایش می دهد

    کد خبر :877512

یکی از مشکلات بزرگ بسیاری از کاربران تخلیه شارژ باتری و در عین حال عدم عملکرد روان در مرور وب است. مایکروسافت برای حل این دو مشکل یک راهکار بسیار مفید را به مرورگر کروم خود خواهد افزود که می‎تواند جذابیت‌های آن را دوچندان کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_مایکروسافت با مهاجرت به پروژه کرومیوم و استفاده از قابلیت‎های رده بالایی که حالا به سلیقه خود آنها را ارتقا می‎دهد، مرورگر بسیار بهینه و جذاب Edge کرومیوم را خلق کرده است. در واقع باید گفت که اج کرومیوم نه تنها در بسیاری موارد بهتر از مرورگر گوگل کروم عمل کرده، بلکه بستری برای رفع اشکالاتی که کاربران در کروم و دیگر مرورگرها با آن روبرو هستند را فراهم کرده که می‎تواند هر چه بیشتر از پیش موجب تمایل آنها به Edge Chromium گردد.

بسیاری از آمارهای در ارتباط با استفاده کاربران از دستگاه‎های همراه مانند لپ‎تاپ‎ها نشان می‎دهد که این روزها عمده کاربرد کاربران، استفاده از مرورگر، شبکه‎های اجتماعی و اینترنت است. نیاز به اتصال همیشگی به شبکه و ارتباط بی‎سیم (یا حتی سیمی) خود موجب صرف انرژی بیشتر سیستم شده و به همین دلیل کاربران با روی باز به هر راهی که میزان مصرف پارامترهای مهم در هنگام استفاده خود از دستگاه را کاهش دهد، خوش‌آمد می‎گویند.

به نظر مایکروسافت با دیدی عمیق به این موضوع، راهکار جدید «نرخ بروزرسانی محتوای تصویر پویا» را به نسخه آزمایشی مرورگر اختصاصی خود Edge Canary Browser افزوده است. این مرورگر که در حال حاضر نسخه 99 خود را در اختیار کاربران بتا قرار داده است به قابلیتی موسوم به “Boost screen refresh rate when scrolling” در بخش پرچم‎ها مجهز شده که دقیقاً عملکردی مانند عنوان خود دارد.

البته ذکر این توضیح در مورد قابلیت فوق ضروری است که استفاده از این قابلیت به فعالسازی ویژگی VRR در سیستم شما نیاز دارد که برای استفاده از آن (یا حتی DRR) باید مشخصات کارت گرافیک سیستم خود را بررسی کنید. برای این منظور بخشSettings   > System > Display > Advanced display را دنبال کرده و به دنبال گزینه‌‎ای موسوم به  Choose a refresh rate بگردید. سپس در صورت رویت آن گزینه Dynamic را انتخاب کنید.

اگر نسخه عنوان شده از کروم کاناری را روی سیستم خود نصب کرده‌اید می‌توانید تجربیات خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید