ویژگی ارتباط ماهواره ای آیفون 14 چگونه کار می کند؟

با معرفی رسمی مدل‌های آیفون 14، اپل یک ویژگی Emergency SOS (تماس اضطراری) جدید از طریق ماهواره را معرفی کرد که به گونه‌ای طراحی شده است که اجازه می‌دهد پیام‌های اضطراری حتی زمانی که اتصالات سلولار و وای‌فای در دسترس نیستند، ارسال شوند. طبق گفته‌ی اپل، ویژگی اتصال ماهواره‌ای برای فضاهای باز با دید واضح به آسمان طراحی شده است، بنابراین اگر درختان یا ساختمان‌هایی در نزدیکی وجود داشته باشند، ممکن است عملکرد این قابلیت تحت تأثیر قرار گیرد.

اپل می‌گوید که اگر دید واضحی از آسمان داشته باشید، یک پیام کوتاه می‌تواند در عرض 15 ثانیه ارسال شود، اما در صورت وجود موانع، فرایند ارسال ممکن است چندین دقیقه طول بکشد. فعلا این ویژگی فقط به پیام‌های متنی کوتاه محدود است، بنابراین با استفاده از آن نمی‌توانید تماس تلفنی برقرار کنید. از آنجا که برقراری ارتباط با ماهواره‌ها مدتی طول می‌کشد، آیفون در این حین سوالات حیاتی را برای ارزیابی وضعیت‌تان می‌پرسد و به محض اتصال به ماهواره، این اطلاعات را برای مراکز اضطراری ارسال می‌کند.

به نوشته کانال iproblems@؛ از طریق اتصال ماهواره‌ای، کاربران آیفون‌ می‌توانند بصورت دستی مکان خود را روی سرویس Find My به اشتراک بگذارند، حتی زمانی که اتصال Cellular یا وای‌فای وجود ندارد. این ویژگی به عزیزان شما امکان می‌دهد بدانند کجا هستید و امنیت بیشتری برای کسانی که در مناطق دور افتاده فعالیت (کوهنوردی، پیاده‌روی و …) می‌کنند، فراهم می‌کند. اپل جزئیاتی در مورد هزینه اتصال ماهواره‌ای ارائه نکرده است، اما همه کاربران آیفون 14 دو سال اتصال ماهواره‌ای رایگان دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

√ سری آیفون 14 پرو اپل بهتر از همیشه معرفی شد

 آشنایی با سری آیفون 14 اپل

اتصال ماهواره‌ای در ایالات متحده و کانادا در تمام مدل‌های آیفون 14 در دسترس خواهد بود. مسافران بین‌المللی که از ایالات متحده و کانادا بازدید می‌کنند، می‌توانند به ویژگی Emergency SOS جدید از طریق ماهواره دسترسی یابند، مگر اینکه پارت نامبر آیفون برای کشورهای چین، هنگ کنگ یا ماکائو باشد، زیرا ویژگی مذکور در این کشورها ارائه نمی‌شود. در آخر باید اشاره کنیم که ویژگی اتصال ماهواره‌ای در ماه نوامبر راه‌اندازی خواهد شد.

 تیزر رسمی اپل از قابلیت‌ اتصال ماهواره‌ای خانواده‌ی آیفون 14

مدل‌های آیفون 14 به یک شتاب‌سنج دو هسته‌ای جدید و یک ژیروسکوپ جدید با دامنه دینامیکی بالا جهت تشخیص تصادف مجهز هستند. در صورتی که این قابلیت یک تصادف شدید را تشخیص دهد، آیفون بصورت خودکار این موضوع را به مخاطبین و مراکز اضطراری اطلاع می‌دهد. Crash Detection یک ویژگی جدید است که با ویژگی اتصال ماهواره‌ای جفت می‌شود، بنابراین به شما امکان می‌دهد حتی در صورت تصادف در یک مکان دوردست، کمک دریافت کنید.

دوام باتری لیتیوم یونی آیفون 14 حدود 1 ساعت بیشتر از آیفون 13 می‌باشد و انرژی مورد نیاز جهت پخش فیلم را برای 20 ساعت فراهم می‌کند، در مقابل دوام باتری آیفون 14 پلاس حدود 2 ساعت کمتر از آیفون 13 پرو مکس می‌باشد و انرژی مورد نیاز جهت پخش فیلم را برای 26 ساعت فراهم می‌کند.

مانند مدل‌های دو نسل پیش، آیفون‌های نسل جدید نیز میزبان فناوری‌ 5G و مکانیزم مگ‌سیف هستند. خانواده‌ی آیفون 14 از بلوتوث 5.3 پشتیبانی می‌کنند، با این استاندارد بلوتوث، انتظار بهبود در تماس‌های صوتی، موسیقی، پخش و موارد دیگر را خواهیم داشت. در آخر نیز باید اشاره کنیم که برخلاف شایعات، سری آیفون 14 از پروتکل WiFi 6E پشتیبانی نمی‌کنند و مانند نسل قبلی دارای اتصال WiFi 6 می‌باشند.

آیفون‌ 14 با پارت نامبر آمریکا دارای اسلات فیزیک سیم کارت نمی‌باشد و فقط از سیم کارت دیجیتالی یا eSIM پشتیبانی می‌کند. مانند قبل، در جعبه‌ی خانواده‌ی آیفون 14 خبری از اداپتور و هندزفری نیست و تنها یک کابل لایتینگ به UCB-C در باکس‌ موجود می‌باشد. لازم بذکر است که این دو گوشی از گواهینامه IP68 بهره می‌برند؛ به‌عبارتی تا عمق شش متری تا نیم ساعت در برابر آب مقاوم می‌باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید