ولی اسماعیلی: تورم جدیدی قطعا ایجاد خواهد شد

    کد خبر :803389

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تورم در کشور، اظهار کرد: پیش بینی ما این است که تورم جدیدی قطعا ایجاد خواهد شد؛ لذا ۲۵ درصد افزایش حقوقی که انجام دادیم، جوابگوی این تورم نخواهد بود و امیدواریم با تدبیر مجلس در حمایت از تولید و مانع زدایی‌ها، بتوانیم این امر را کنترل کنیم.

ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص کاهش قدرت خرید مردم، گفت: وضعیت فعلی جامعه در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست؛ لذا برای افزایش قدرت خرید مردم، باید پایه‌های پول ملی را بالا ببریم که این امر نیاز به تولید و اشتغال دارد؛ اما با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، هر روز شاهد این هستیم که اوضاع اقتصادی جامعه نسبت به روزهای قبل بدتر می‌شود.

اوضاع اقتصادی جامعه هر روز بدتر می‌شود

او بیان کرد: بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم، بحث مانع زدایی هایی و حمایت از تولید است که مقام رهبری انقلاب اشاره کردند که باید عملیاتی شود؛ چراکه اجرای این سیاست‌ها مستقیم در زندگی مردم تاثیر می‌گذارد؛ اما اگر همانند سال های قبل در حد شعار باقی بماند، کماکان قدرت خرید مردم هر روز کاهش خواهد یافت.

حمایت از تولید و مانع زدایی‌ها در حد شعار باقی نماند

اسماعیلی ادامه داد: بنابراین اگر نظارت دقیقی داشته باشیم و دولت هم قوانین را اجرا کند، می توانیم ارزش پول ملی و به دنبال آن قدرت خرید مردم را ارتقا دهیم و دومین بحث نگاه به تولیدات داخل و توانمندی‌های جوانان است که باید لحاظ شود.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در آینده باز هم افزایش قیمت را تجربه خواهیم کرد، گفت: پیش بینی ما این است که تورم جدیدی قطعا ایجاد خواهد شد؛ لذا ۲۵ درصد افزایش حقوقی که انجام دادیم، جوابگوی این تورم نخواهد بود و امیدواریم با تدبیر مجلس در حمایت از تولید و مانع زدایی‌ها، بتوانیم این امر را کنترل کنیم.

افزایش ۲۵ درصدی حقوق‌ها جوابگوی تورم نیست

نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار کرد: کمیسیون برنامه‌های مختلفی دارد که یکی از آنها استخدام کارکنان شهرداری ها است؛ چراکه طیف عظیمی از کارکنان شهرداری ها، وضعیت شغلی مشخصی ندارند که آن را تعیین تکلیف خواهیم کرد؛ همچنین دستور کار بعدی کمیسیون، ساماندهی کارکنان دولت است که در وضعیت‌های مختلف قراردادی، ۹۰ روزه، سه ماهه، و شرکتی و … مشغول به کار هستند؛ بنابراین به دلیل نداشتن امنیت شغلی، احساس ناامنی می کنند.

کارکنان شهرداری ها و دولت تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شوند

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بنابراین با طرحی که در دست داریم، حتما امسال وضعیت آنها را به نتیجه می‌رسانیم تا آنهایی که سابقه کار دارند، با دولت یا سایر ارگان‌ها قرارداد داشته باشند و این جذب هم صرفا از طریق آزمون انجام خواهد شد. پیمانی ها هم طی پروسه‌ای تبدیل به رسمی خواهند شد و قراردادی ها تبدیل به پیمانی و مابقی قراردادی ها لغو خواهند شد تا تجمعات فعلی را دیگر شاهد نباشیم.

منبع: شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید