وقوع ۲ حادثه ریزش آوار در پایتخت

  • حوادث
  • سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۱۷
    کد خبر :758643

ریزش ساختمان های مسکونی قدیمی در تهران تبدیل به یک سریال تکراری شده و در این سال‌ها مدیران شهری از وجود ساختمان‌های ناایمن در بافت‌های فرسوده سخن می‌گویند اما در عمل شاهد سرعت تند نوسازی این اماکن پرخطر نیستیم.

همچنین نحوه تخریب و بازسازی این ساختمان‌ها نیاز به تدبیر شهروندان و مدیران شهری دارد و کارشناسان آتش‌نشانی همیشه گلایه دارند که شهروندان برای تخریب ساختمان‌های قدیمی خود از کارگران و پیمانکاران متخصص و با تجربه استفاده نمی‌کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز در این باره به خبرنگار ایرنا می‌گوید: وجود ساختمان‌های قدیمی از یک سو و استفاده نکردن از کارگران غیرمتخصص از سوی دیگر، گاهی دردسرساز می‌شود.

سید جلال ملکی افزود: هم در حادثه ریزش ساختمان ابوذر و هم در حوادث مشابه شهروندان به هنگام تخریب از کارگران باتجربه و تخریبکار استفاده نکرده بودند.

وی در ادامه از تخریب و آوار دو ساختمان قدیمی در تهران طی بامداد امروز خبر داد و بیان کرد: ساعت ۲:۴۰ دقیقه امروز تخریب یک ساختمان در خیابان نبرد شمالی، خیابان ثانی به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله ماموران ۲ ایستگاه آتش نشانی با امکانات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی افزود: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه قدیمی در حال تخریب بود که چند روزی از کار تخریب آنجا می‌گذشت که به یکباره در ساعات میانی بامداد، بخشی از ساختمان در طبقات بالایی و هم نمای بیرونی و بخش‌هایی از دیوارهای داخلی تخریب شد.

به گفته وی با توجه به ریسک و خطر زیادی که داشت، آتش‌نشانان ایمن‌سازی لازم را انجام دادند و بررسی‌های کامل انجام شد.

ملکی ادامه داد: البته هیچ‌کدام از کارگران و مسئولان پروژه در محل حضور نداشتند و با تماس‌هایی که گرفته می‌شد با توجه به اینکه نیمه‌شب بود، کسی پاسخگو نبود ولی به هر حال از طریق اطلاعاتی که با حضور عوامل شهرداری در محل به دست آمد، مشخص شد کسی زیر آوار نیست.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از یک حادثه دیگر ریزش آوار هم خبر داد و گفت: ساعت ۳ و ۴۶ دقیقه بامداد حادثه احتمال‌ ریزش آوار در بازار خیابان وحدت اسلامی اعلام شد که بلافاصله ماموران دو ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: محل حادثه یک پاساژ قدیمی سه طبقه بود که در مجاورت آن یک بنای در حال ساخت قرار داشت.

ملکی خاطر نشان کرد: گودبرداری به آن صورت اتفاق نیافتاده بود و کمتر از ۲ متر خاکبرداری شده و یکی از مغازه‌ها در طبقه دوم که مشرف به این قسمت خاکبرداری بوده، تخریب شده بود و فقط دو نفر نگهبان در داخل پاساژ بودند که از آنجا خارج شدند.

به گزارش ایرنا وجود هزاران ساختمان قدیمی در تهران، زنگ خطر را برای شهروندان به صدا در آورده است و شهروندان و مدیران شهرداری باید در مورد نحوه نوسازی این ساختمان‌ها تدبیر کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید