وعده قالیباف برای بازسازی خوی تا 6 ماه آینده

  • سیاسی
  • جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۸:۱۵
    کد خبر :974069

محمدباقر قالیباف بعد از ظهر جمعه در جمع مردم زلزله زده کمپ شهید سلیمانی شهر فیرورق خوی اظهار کرد: همه تلاش ما این است بتوان در ۶ یا هفت ماه آینده خانه‌هایی را که تخریب شده، از نو ساخت و ضمن تعمیر سریع منازل کمتر آسیب دیده، به آنانی همه که مستأجر بوده‌اند، کمک شود که در جای دیگری ساکن شوند.

وی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس با همه توان در کنار زلزله‌زدگان خوی هستند و تمام تلاش خود را برای کمک به مردم منطقه به کار می‌گیریم، افزود: اعتبارات و تسهیلات خوبی برای کمک به ساخت و ساز مناطق زلزله زده در خوی از سوی دولت تمهید شده که طبق اخباری که دارم، تخصیص نیز داده شده است.

قالیباف اظهار کرد: هم دولت، هم مجلس و هم مسؤولان اجرایی و استانی به صورت مستمر پیگیر وضعیت زلزله زدگان هستند و امیدواریم بتوانیم گام‌های بلندی برای بهبود وضعیت زلزله‌زدگان برداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسکان در این اردوگاه‌ها در شرایط آب و هوایی سخت است، ادامه داد: امیدواریم این سختی‌ها که در این هوای سرد بیشتر احساس می‌شود، به زودی رفع شود، همه ما تلاش داریم که به زودی سختی‌ها را در مناطق زلزله زده برای مردم به حداقل برسانیم.

قالیباف با اشاره به برخی گلایه‌ها در خصوص نحوه توزیع اقلام و نیازمندی‌های زلزله زدگان افزود: این اشکالات را می‌پذیریم و تلاش می‌کنیم با مدیریت مناسب، این موارد رفع شود.

زلزله ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه جاری شهرستان خوی را لرزاند که در این زلزله‌ها علاوه بر فوت ۳ نفر و مصدومیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر، افزون بر ۱۱ هزار واحد مسکونی هم دچار خسارت بین ۲۰ تا ۸۰ درصد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید