وعده اردوغان به خانواده «خاشقجی»: برای مجازات شدن عاملان این جنایت تلاش می‌کنیم

    کد خبر :618536

رئیس جمهوری ترکیه در خصوص عدم تکرار حادثه ای مشابه با قتل فجیع خاشقجی به خانواده وی وعده داد.

به گزارش بازتاب به نقل از دیلی صباح، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز دوشنبه در مقاله‌ای در ارتباط با قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار و ستون نویس واشنگتن پُست در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول تاکید کرد که اقدامات کشورش جهت روشن کردن ابعاد این جنایت در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری ترکیه در این خصوص تصریح کرد: قتل جمال خاشقجی در کنار ابعاد انسانی آن، به دلیل سوء استفاده از اصل مصونیت‌ دیپلماتیک نگران‌کننده است. معتقدیم که عدالت در این باره از طریق برگزاری دادگاه‌های ملی و بین‌المللی اجرا خواهد شد.

اردوغان در این بار ادامه داد: متعهد می‌شوم که ترکیه در روزهای آینده نیز به تلاش خود جهت روشن شدن ابعاد جنایت خاشقجی ادامه خواهد داد. عدم شفافیت در مدیریت روند دادرسی، برگزاری جلسات دادگاه در پشت درهای بسته و ادعای آزادی غیررسمی مظنونین، علاوه بر ایجاد ناامیدواری در برآورده شدن انتظارات جامعه جهانی، به اعتبار عربستان سعودی نیز لطمه خواهد زد.

وی اضافه کرد: ما به عنوان دوست عربستان سعودی خواهان چنین امری نیستیم. جلوگیری از تکرار چنین جُرمی (قتل جمال خاشقجی) در سراسر دنیا هم به نفع ترکیه و هم به نفع بشریت خواهد بود. تلاش برای مجازات عاملان راهی برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث خواهد بود. این وعده ما به خانواده خاشقجی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید