وظیفه عمومی موثرترین سازمان برای تأمین سرمایه اجتماعی ناجا

    کد خبر :638154
وظیفه عمومی موثرترین سازمان برای تأمین سرمایه اجتماعی ناجا

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه سازمان وظیفه عمومی می‌تواند سرمایه اجتماعی ناجا را تأمین کند، گفت: بحمداله این ظرفیت در سازمان وظیفه عمومی وجود دارد که همه می‌توانند در بنیه دفاعی کشور و روحیه جوانان برای حضور در محل خدمت تأثیر گذار باشند.

سردار “محمدعلی نوری نژاد” در همایش معاونان و روسای مراکز وظیفه عمومی استان‌های سراسر کشور ضمن سلام و درود بر ارواح طیبه شهدای دفاع مقدس و خصوصا شهدای نیروی انتظامی و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: در این روز، دانش آموزان رشادت به خرج دادند و جمع زیادی از آن‌ها برای آبیاری نهال انقلاب، خون خود را فدا کردند.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم درمقابل نعمتی‌هایی که خداوند در پیروزی انقلاب اسلامی به ملت ما ارزانی داشته و یک جامعه ارزشی و دینی را با هدایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ما عطا کرده است، شکرگزار باشیم؛ بحمداله اکنون به وضعیتی رسیده ایم که افول اقتدار استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار را شاهد هستیم که این امر به برکت خون شهدا نصیب ما شده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد، گفت: ناجا می‌تواند از عهده مأموریت‌های متنوع به نحو مطلوب برآید که این امر مورد رضایت مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) قرار گرفته است.

معاون هماهنگ کننده ناجا عنوان کرد: معظم له فرموده اند، نیروی انتظامی حرکتی را که آغاز کرده مورد تأیید است، اما کافی نیست بنابراین باید گام به گام در راستای انجام مأموریت‌ها جلو برویم و وظایف خود را کامل‌تر به سرانجام برسانیم.

وی با بیان انیکه نیروی انتظامی مأموریت‌های بسیار سنگین و پیچیده را به تنهایی انجام می‌دهد، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا مشاهده نکرده ایم که طی ۲۰ روز، نزدیک به ۷ میلیون نفر با رعایت مقررات و بدون وقوع یک حادثه در ایام اربعین حسینی (ع) از مرز عبور کنند که ما این مأموریت عظیم را به نحو مطلوب به سرانجام رساندیم و این امر نیازمند یک قابلیت و توانمندی بالا است.

سردار نوری نژاد با اشاره به اینکه ناجا جدا از مأموریت‌های جاری دارای مأموریت‌های مناسبتی نیز هست، تصریح کرد: نیرو‌های خدوم نیروی انتظامی در اجرای تمامی مأموریت‌های محوله با کیفیت مطلوب موفق بوده اند.

وی گفت: با وجود تهدیدات دشمنان که نظم و امنیت عمومی را گا‌ها خدشه دار می‌کند، نیروی انتظامی با تدبیر، حوصله و مردم داری مأموریت‌های خود را با کمترین آسیب به سرانجام می‌رساند؛ ناجا به مرحله‌ای رسیده که با حداقل ها، مأموریت‌های خود را به نحو مطلوب انجام می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی جدا از امکانات و تجهیزات به نیروی انسانی نیازمند است، خاطرنشان کرد: این نیروی انسانی به فرماندهان توانمندی می‌دهد که به درستی تصمیم گیری کنند و به راحتی مسئولیت‌ها را بپذیرند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: روند نیروی انتظامی رو به جلو و مورد تأیید است، اما تا رسیدن به شعار خدمت رسانی بی منت به مردم بسیار فاصله داریم؛ باید ما برای خدمت رسانی ضعف‌های خود را رفع کنیم و قابلیت‌ها را نیز افزایش دهیم به طوری که نشان دهیم نیروی انتظامی ظرفیت‌های خوبی برای خدمت رسانی به مردم دارد.

سردار نوری نژاد در رابطه با وظایف سازمان وظیفه عمومی، عنوان کرد: این سازمان یک وظیفه ملی بر عهده دارد چرا که با تمام خانواده‌های مشمولان در ارتباط است، که اگر این سازمان وظایف خود را به خوبی انجام دهد نیروی دفاعی کشور را نیز تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه مأموریت سازمان وظیفه عمومی، مأموریتی ملی و گسترده است، افزود: اگر ما وظایف خود را در رابطه با جوانان به درستی انجام دهیم در سازندگی کشور نیز می‌توانیم نقشی اساسی ایفاء کنیم.

سردار نوری نژاد با بیان اینکه سازمان وظیفه عمومی ناجا ارتباطات گسترده‌ای با مردم دارد، خاطرنشان کرد: تعداد مراجعه کنندگان به مرکز ۱۹۷ نسبت به سایر پلیس‌ها بیشتر است و این امر نشان دهنده ارتباط وسیع شما با مردم است.

به گزارش میزان، معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: بحمداله این ظرفیت در سازمان وظیفه عمومی وجود دارد که همه می‌توانند در بنیه دفاعی کشور و روحیه جوانان برای حضور در محل خدمت تأثیر گذار باشند.

وی به اهمیت تأمین نیروی انسانی اشاره و بیان کرد: در این راستا سازمان وظیفه عمومی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد؛ به نظر می‌رسد محدودیت‌هایی که پیش بینی شده اگر به درستی اعمال شود سبب می‌شود تا افراد به این سمت سوق پیدا کنند.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اینکه باید مواضع همه مسئولان را در این زمینه یکسان کنیم، عنوان کرد: همه مسئولان اعم از وزراء، نمایندگان مجلس، مسئولان نیرو‌های مسلح باید با اعتقاد به این امر که سربازی یک خدمت مقدس است، پای کار باشند.

سردار نوری نژاد گفت: نیروی انتظامی سعی بر این دارد که بتواند همه مسئولان را در این امر و در یک جهت کند.

معاون هماهنگ ناجا ادامه داد: اگر نیروی انتظامی سپاه و ارتش در ارتباط با مشمولان غایب اقدام کند قطعا نتایج مطلوبی نیز به همراه خواهد داشت و به تأمین نیروی انسانی نیز کمک می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه باید خدمت سربازی را برای مشمولان خوشایند کنیم، گفت: آموزش مفید، به کارگیری متناسب با تحصیلات و قابلیت تربیت اخلاقی و دینی مورد تأکید مقام معظم رهبری است که بحمداله در این موضوع گام‌های خوبی برداشته شده است.

معاون هماهنگ کننده ناجا همچنین عنوان کرد: لازم است به جز تحصیلات، حرفه افراد نیز مورد توجه قرار بگیرد و جوانانی که وارد سازمان می‌شوند متناسب با حرفه خود به درستی به کارگیری شوند بنابراین لازم است این امر به درستی عملیاتی شود.

سردار نوری نژاد به مطالبه گری برای حقوق سربازان اشاره کرد و گفت: این امر در حال پیگیری است و این مطالبه گری باید به درستی و در راستای احقاق حقوق مشمولان انجام شود.

معاون هماهنگ کننده ناجا همچنین به یکپارچه سازی سامانه‌ها اشاره و بیان کرد: در این راستا باید نیازمندی‌ها به خوبی رفع شود و سامانه‌ها صرفا برای احضار و اعزام مشمولان به کارگیری نشود.

وی در ادامه با اشاره به طرح منزلت، گفت: جدا از مادیات، برخورد معنوی نیز بسیار حائز اهمیت است که این امر باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

سردار نوری نژاد به موضوع صیانت از کارکنان اشاره و تاکید کرد: باید این امر را به عنوان موضوع اصلی مدنظر قرار دهیم و در رابطه با احقاق حق کارکنان بیش از پیش تلاش کنیم و در این راستا ضرورت دارد مسئولان استانی را نیز همراه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ناجا نیازمند سرمایه اجتماعی است و سازمان وظیفه عمومی در این راستا نقش تعیین کننده‌ای دارد، خاطر نشان کرد: امیدواریم که شما روسای مراکز وظیفه عمومی استان‌های سراسر کشور بتوانید مأموریت‌های محوله خود را در این راستا به درستی انجام دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید