دکتر قدیر:

وضعیت قم در زمینه مقابله با کرونا بهتر شده ولی نگران تعطیلات عید هستیم

    کد خبر :699057

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به بهبود نسبی شرایط مقابله باکرونا در قم از تعطیلات و مسافرت‎های این ایام ابراز نگرانی کرد.

محمدرضا قدیر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با ذکر این مطلب که در یک هفته اخیر ورودی و خروجی استان به وضعیت ثابت رسیده است گفت: در حال حاضر آمار بستری‌های استان براثر ویروس کرونا 781 نفر است.

وی با ابراز نگرانی از احتمال افزایش گسترش ویروس در ایام تعطیلات عید نوروز امسال گفت: الان وضعیت در خصوص این بیماری در قم بهتر شده است ولی از این شلوغ ها و مسافرت های ایام تعطیل نگرانیم.

قدیر تصریح کرد: تنها راه چاره، قطع کردن زنجیره انتقال بیماری است. اگر 25 درصد مردم در خانه بمانند این بیماری ممکن است تا فروردین و اردیبهشت هم ادامه داشته باشد اما اگر 40 درصد مردم قرنطینه خانگی را رعایت کنند می‌توان امیدوار بود : تکه تا پایان فروردین بیماری کرونا را کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهارکرد: در این زمینه خوشبختانه طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا را داریم که باید در اولویت قرار بگیرد. متاسفانه هنوز تعداد کمی در طرح پایش سلامت شرکت کردند. بر اساس آخرین آمار استان قم در رتبه هفتم و هشتم کشوری است، جزو استان‌های خوب هستیم اما تا آنجایی که ممکن است مردم را باید تشویق به مشارکت در طرح بسیج ملی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید