وضعیت تجهیزات باقی مانده از شهدای پلاسکو

    کد خبر :125766

سخنگوی سازمان آتش نشانی در رابطه با آخرین وضعیت تجهیزات باقی مانده از آتش نشان‌های شهید حادثه پلاسکو توضیحاتی را ارائه کرد.

سید جلال ملکی گفت: تجهیزات باقی مانده از ۱۶ آتش نشان شهید حادثه پلاسکو جمع آوری و اکنون این تجهیزات در ویترین‌های کوچک جا سازی شده اند.

وی افزود: در حادثه پلاسکو شاهد بودیم که همراه با برخی از پیکر‌های مطرح شهدای آتش نشان، تجیهزات آن‌ها نیز از زیر آوار خارج شد و این تجهیزات اکنون در اختیار سازمان آتش نشانی قرار دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به نحوه نگهداری از تجهیزات باقی مانده از شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو تصریح کرد: مقرر شده تجهیزات باقی مانده به همان صورت که از زیر آوار خارج شده اند نگهداری شوند و حتی خاک روی وسایل نیز پاک نشود.

ملکی ادامه داد: برای حفظ تجهیزات و جلوگیری از آسیب وارد شدن به آنها، ویترین‌هایی طراحی شده و تجهیزات باقی مانده در نمایشگاه‌های مختلفی که از سوی سازمان آتش نشانی برگزار می‌شود، نمایش داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه ” نمایشگاه دائمی و یا موزه‌ای ویژه آتش نشان‌ها وجود ندارد” اظهارکرد: در حال حاضر چیزی تحت عنوان موزه آتش نشان و یا یک نمایشگاه ویژه آتش نشان‌ها نداریم و با توجه به تجهیزاتی که اکنون از آتش نشان‌ها موجود است، می‌توان موزه‌ای را در این خصوص راه اندازی کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اذعان کرد: از ابتدای فعالیت آتش نشان‌ها در سازمان، خودرو و تجهیزاتی باقی مانده که می‌توان از این تجهیزات در موزه آتش نشانی استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید