وزیر کشور خواستار بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها شد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۳۱
    کد خبر :880534
وزیر کشور خواستار بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها شد

احمد وحیدی وزیر کشور در نشست مشترک با وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در جهت اجرای دستور رئیس‌جمهور نسبت به هماهنگی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و بهداشت برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: با روند مناسب واکسیناسیون افراد بالای 12 سال در کشور دلیلی برای تداوم روند تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها مراکز اصلی علمی و تحقیقاتی کشور هستند؛ گفت: ادامه تعطیلی مراکز علمی به آینده علمی کشور آسیب می‌زند و برای همین بایستی مقدمات بازگشایی مدارس با دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شود.

وزیر کشور در ادامه صحبت‌های خود بر لزوم برگزاری حضوری امتحانات و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی تاکید کرد و گفت: معمولا امتحانات با فاصله برگزار می‌شود و همچنین پایان‌نامه‌های دانشجویی با حضور چند استاد در کلاس کاملا با اصول بهداشتی هم مطابقت دارد و برای همین نباید این برنامه‌ها از این پس به صورت آنلاین برگزار شود.

وحیدی با تاکید بر این امر که در موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های کشور نسبت به سلامت دانش آموزان و دانشجویان حساسیت زیادی داریم، گفت: تلاش داریم با تقویت روند واکسیناسیون و همچنین رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده از ماسک ضمن حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان، فرایند تحصیل و آموزش هم شکل گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح هوشمندسازی محدودیت‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری دستگاه‌ها به نحو موثری اجرا می‌شود و هم‌اکنون اجرای طرح در دستگاه‌های اجرایی، حمل و نقل درون‌شهری، اصناف و حمل و نقل برون‌شهری در جریان است.

وزیر کشور اضافه کرد: مطابق این طرح همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید تزریق دو دوز واکسن و مشخص بودن وضعیت بیماری‌شان در ادارات حضور یابند.

در ادامه این نشست محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت بهداشت پروتکل‌های بهداشتی را در بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام کنند، گفت: با اخذ پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم تصمیم‌گیری صحیح‌تری برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اتخاذ کنیم.

وی به مسئله خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: در این خصوص منتظر نظر کارشناسی وزارت بهداشت هستیم و اینکه چگونه و با چه مکانیزمی دانشجویان را در خوابگاه‌ها اسکان دهیم.

وزیر علوم همچنین گفت: یکی از مشکلات پیش رو در بازگشایی دانشگاه‌ها نداشتن آمار واکسن دانشجویان است و باید در این خصوص وزارت بهداشت آمار نهایی دانشجویان واکسن‌زده را اعلام تا مراتب تصمیم‌گیری لازم در این خصوص اتخاذ شود.

همچنین یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بعد از بررسی‌های مختلف کارشناسی به این جمع‌بندی رسیده که باید مدارس و دانشگاه‌های کشور بازگشایی شود، تصریح کرد: برگزاری حضوری کلاس‌ها در مدارس یک ضرورت است و باید برای نجات آموزش کشور این اتفاق در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: واقعیت امر این است که کرونا نظام آموزشی را در کل دنیا مختل کرده اما خیلی از کشورها با روش‌های مختلف به اصل آموزش حضوری برگشته‌اند.

به گزارش تسنیم، وی از نظام رسانه‌ای کشور به‌خصوص صدا و سیما خواست که در بازگشایی مدارس با تولید محتوای رسانه‌ای در جهت اقناع‌سازی خانواده‌ها نسبت به ضرورت آموزش حضوری مدارس، کمک کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید