وزیر کشور حجاب بان ها نیاز به مجوز ندارند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ ۱۵:۲۳
    کد خبر :1045830
وزیر کشور حجاب بان ها

احمد وحیدی – وزیر کشور – در حاشیه حضور خبرنگاران در حیاط دولت درباره حضور حجاب بانان و این که از کجا مجوز فعالیت گرفته اند گفت: بار‌ها گفته ام امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه قانونی و تکلیف الهی است. در قانون ذکر شده و همه موظف به انجام هستند و نیازی به اخذ مجوز ندارد. چارچوب آن هم تذکرات زبانی است و قانون این را پیش بینی کرده است و اگر کسی هم مانع کار آن‌ها شود جرم مرتکب شده است. الان هم همین طور است.

او درباره هماهنگی حجاب بانان با برخی از بخش‌ها گفت: اگر با جایی هماهنگ کنند که کمک‌هایی به آن‌ها بشود مانعی ندارد می‌توانند هماهنگ کنند، اما برای فعالیت هایشان نیازی به اخذ مجوز نیست. مادامی که تذکر زبانی می‌دهند نیازی به هماهنگی هم نیست.

وحیدی درباره این که آیا از وزارت کشور کمکی دریافت کرده اند گفت: اگر از وزارت کشور کمک بخواهند این درخواست را بررسی خواهیم کرد.

وزیر کشور درباره اقدامات وزارت کشور درباره آلودگی هوا گفت: مسئولیت آلودگی هوا و نظارت و پایش‌ها در این زمینه با سازمان حفاظت از محیط زیست است. البته وزارت کشور هم درگیر است.

او گفت: یکی از اقدامات این است که منشاء آلودگی مشخص شود در برخی شهر‌ها عوامل متحرک عامل اصلی هستند در برخی جا‌ها عوامل ثابت و وضعیت هوا هم کاملا موثر است این را سازمان باید بروز رسانی کنند دولت با جدیت اقدامات عملی در این زمینه را دنبال می‌کند و بر حل این مشکل جدی است، اما موضوع زمان بر است.

وحیدی گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی توسعه مترو و خرید واگن‌های جدید و تهیه اتوبوس و مینی بوس در دستور کار قرار دارد و اقداماتی هم انجام شده، ولی با توجه به ظرفیت‌های تولید داخلی که امیدوارم افزایش یابد موضوع زمان بر است. همچنین اسقاط برخی خودرو‌های نامناسب هم در دستور کار است که باید منابع لازم برای آن در نظر گرفته شود

به گزارش جماران، او گفت: همچنین دولت برای بهبود کیفیت سوخت‌ها و عدم استفاده از سوخت‌های آلاینده زیاد هم اقداماتی در دست انجام دارد و این در برنامه دولت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید