وزیر کشور جدید بولیوی: خواستار ۳۰ سال حبس برای مورالس هستیم

    کد خبر :648799

آرتورو موریو، وزیر کشور جدید بولیوی در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین مدعی شد که اوو مورالس، رئیس جمهور سابق این کشور با دستور به پیروانش برای بستن جاده‌ها که مانع رسیدن سوخت و مواد غذایی به ساکنین شهرهای بولیوی می‌شد، تلاش‌ها برای سرکوب این شهرها را رهبری کرده است.

 

وی مدعی شد نوار صوتی ضبط شده از دستورات مورالس قطعا این جرم را ثابت خواهد کرد.

 

موریو گفت: من ۲۰۰ درصد اطمینان دارم که این نوار صوتی واقعی و درست است. این تروریسم و اغتشاش است. ما خواستار اشد مجازات یعنی ۳۰ سال حبس برای مورالس هستیم.

 

موریو افزود: هر تروریستی خواه مورالس خواه افراد دیگر باید باقی عمر خود را در زندان بگذراند. فرقی ندارد که شما رئیس جمهور سابق، سفید پوست یا سیاه پوست و یا دهقان باشید. در حقیقت، وقتی شما رئیس جمهور سابق هستید اوضاع بدتر است. یک رئیس جمهور سابق باید دو بار محاکمه شود چرا که مردم به رئیس جمهورشان اعتماد کرده‌اند.

 

این در حالی است که مورالس در جریان مصاحبه با روزنامه گاردین در شهر مکزیکوسیتی، شهری که در آن پناهنده شده، این اتهامات را به عنوان آزار و اذیت رد کرده و تاکید داشت که این اتهامات با هدف جلوگیری از بازگشت وی به بولیوی مطرح شده‌اند.

 

با این حال وی از رد واقعی بودن این نوار صوتی امتناع کرد و گفت: با هر کسی که با من تماس می‌گیرد، صحبت می‌کنم. گاهی اوقات آنها را نمی‌شناسم. گاهی اوقات آنها به دنبال راهنمایی گرفتن از من هستند.

 

موریو که در حال حاضر مسئول امنیت عمومی در بولیوی است یکی از اعضای پیشرو دولت موقت جناح راست بولیوی محسوب می‌شود که به دنبال فرار مورالس در ۱۱ نوامبر سال جاری میلادی زمام امور کشور را برعهده گرفته است.

 

به گزارش ایسنا،در حالی که مورالس هزاران مایل با بولیوی فاصله دارد، مقامات جدید این کشور یک کمپین تبلیغاتی را با هدف نابود کردن میراث و شهرت مورالس چپ‌گرا آغاز کرده‌اند.

 

موریو ضمن حمله تند به مورالس به عنوان عضوی از گروه چپ‌گرایان جعلی که چیزی جز قدرت نمی‌خواهند، مدعی شد که کار مورالس از نظر سیاسی تمام شده است.

 

وی گفت: من نگران نیستم که هدف گرفتن رهبری که همچنان از حمایت عمومی قابل توجهی برخوردار است، باعث ناآرامی‌های بیشتر شود. اهمیت نمی‌دهم که این موضوع چقدر مسائل دیگر را شعله‌ور کند. در زندگی شما باید ریسک‌پذیر باشید و آنقدر شجاعت داشته باشید که اوضاع را مرتب کنید.

 

موریو افزود: اوو مورالس به طور کامل حرفه سیاسی خود را از دست داده است و دیگر در این کشور در هیچ زمینه‌ای نمی‌تواند نامزد شود. جنایات مورالس آنقدر بد هستند که حتی مکزیک را به خطر انداخته و باعث شده تا مکزیک از مورالس بخواهد این کشور را ترک کند.

 

وی تصویر به وجود آمده از دولت جدید بولیوی به عنوان گروهی از تحریف‌کنندگان مسیحیت از جناح راست که علاقه اندکی به اکثریت بومی خود دارند رد کرد.

 

وی گفت: مادربزرگ من پیراهن‌های سنتی و بومی بولیوی را به تن می‌کرد. من سفید پوست هستم. مادرم اهل کرواسی است و مادر پدرم پیراهن‌های سنتی و بومی بولیوی را به تن می‌کرد. در نتیجه من چه مشکلی می‌توانم با بومیان کشورم داشته باشم؟ بولیوی کشوری متشکل از چند نژاد است. این یک دروغ است که درگیری میان سرخ‌پوستان و سفیدپوستان بولیوی وجود دارد. این اشتباه است. چنین چیزی هرگز رخ نداده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید