وزیر کشور ترکیه: با ایران علیه «پ.ک.ک» عملیات می‌کنیم

    کد خبر :502364
وزیر کشور ترکیه

وزیر کشور ترکیه تدارکات برای عملیات نظامی مشترک با ایران علیه گروهک «پ.ک.ک» خبر داد.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در فاز برنامه‌ریزی عملیات مشترک نظامی با جمهوری اسلامی ایران، علیه گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) هستند.

سویلو در مصاحبه با میز سردبیری خبرگزاری «آناتولی» با اعلام انجام برنامه‌ریزی‌ها و تدارکات برای این عملیات گفت: «به زودی با ایران علیه گروه تروریستی پ.ک.ک عملیات نظامی انجام می‌دهیم. تبادلات اطلاعاتی دوجانبه در حال انجام شدن است».

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه گروهک پ.ک.ک در حال گذراندن «بدترین» روزهای خود است، توضیح داد: «گروه تروریستی پ.ک.ک زمانی نواجوانان 14 – 15 ساله را به خدمت می‌گرفت. (اما) هم‌اکنون کمتر از 700 تروریست پ.ک.ک در ترکیه حضور دارند».

وزیر کشور ترکیه با رد انتقادات کشورهای غربی از عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی در ورای مرزهایش، افزود: «مانند فرانسه، آمریکا و دیگر کشورها حق داریم که فعالیت‌های ضد ترکیه را در خارج از مرزهایمان رصد و با آنها مقابله کنیم».

سویلو در واکنش به برخی اخبار در رسانه‌های آلمانی مبنی بر رفتار نامناسب با گردشگران آلمانی، تصریح کرد: «وظیفه ماست که برای امنیت گردشگران اروپایی و عربی، اشخاص دخیل در فعالیت‌های تروریستی را شناسایی کنیم و به همین دلیل بین ترکیه و آن کشورها همکاری (امنیتی) مشترک وجود دارد».

گروه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از ۴۰هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید