وزیر کشور: با اطمینان می‌گویم که کمبود تعرفه رای نداریم

    کد خبر :819403

 وزیر کشور با اشاره به تاکید اکید رهبر معظم انقلاب نسبت به تامین تعرفه‌های انتخاباتی در شعب اخذ رای از سوی وزارت کشور گفت: امروز مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره کردند و من با اطمینان می‌گویم که کمبود تعرفه رای نداریم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امشب با حضور در شبکه خبر با اشاره به تاکید اکید رهبر معظم انقلاب نسبت به تامین تعرفه‌های انتخاباتی در شعب اخذ رای از سوی وزارت کشور گفت: امروز مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره کردند و من با اطمینان می‌گویم که کمبود تعرفه رای نداریم.

وی تاکید کرد: اطمینان خاطر می‌دهم که قطعاً کمبودی در این زمینه نخواهد بود. امکان کنترلی ما نسبت به این موضوع کاملا تحت نظر است و هر شعبه‌ای که تعرفه توزیع کرده‌ایم معمولاً ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از آنچه که در آن شعبه مورد نیاز است توزیع می‌کنیم.

وزیر کشور در مورد مبنای توزیع تعرفه انتخاباتی اظهار داشت: مبنای توزیع را بالاترین مشارکت می‌گیریم ضمن اینکه فرمانداران و بخشداران ناظر هستند و با استفاده از وسائل الکترونیکی و تکنولوژی خود ما در تهران هر لحظه تعداد برگ تعرفه که در هر شعبه مورد استفاده قرار می‌گیرد را تحت کنترل داریم و اگر تا ۷۰ درصد بماند و ۳۰ درصد مصرف شود رنگ سبز است، اگر ۷۰ تا ۴۰ بماند و بقیه استفاده شود رنگ زرد خواهد بود اگر زیر ۳۰ باشد از نظر ما قرمز است که بلافاصله به آنجا تعرفه رسانده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات در همه جوانب تحت نظارت است، بیان داشت: رای مردم تجلی اراده و انتخاب مردم است و باید به صورت سالم و در امانت کامل و قانونی صورت گیرد.

رحمانی فضلی با اشاره به طرح موضوعاتی در مورد تخلف و تقلب در انتخابات قبلی تصریح کرد: تعدادی پرونده برای برخی تشکیل شد. در وزارت کشور حدود یک میلیون نفر در حوزه انتخابات فعال هستند. از کل این تعداد بیش از ۳۰۰ پرونده تشکیل شد. این‌ها به فرایند قانونی ارجاع شد و در این فرایند ما دخالتی نداشتیم. وظیفه ما گرفتن وکیل برای این‌ها بود تا از خود دفاع کنند.

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید