وزیر کشور: امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۲۰
    کد خبر :342711

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به صورت کاملا علنی در برابر تمام دنیا زیر تعهدات و قول‌های خود زد، خاطرنشان کرد: با چنین افرادی که به این راحتی در برابر چشمان جهانیان زیر قول خود می‌زننند به هیچ عنوان امکان مذاکره وجود ندارد.

وزیر کشور گفت: لازمه اینکه ما حتی فقط به مذاکره دوباره فکر کنیم، عذرخواهی رسمی آمریکا از ملت ایران و عمل به تعهدات پیشین برجام است.

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی، پیش از ظهر امروز در سیزدهمین ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره شرایط موجود کشور اظهار داشت: در حال حاضر می‌توان نگاه‌های متفاوتی به شرایط فعلی کشور داشت، می‌توان نگاه نا امیدی داشت یا می‌توان نگاه تغییر شرایط را داشت.

وی با بیان اینکه آمریکا در صدد است برای کشور ما چالش ایجاد کند، افزود: در هر حال این معادلات دو طرفه است و همانگونه که طرف مقابل از امکاناتی بهره‌مند است، ما نیز توان و امکاناتی در اختیار داریم و می‌توانیم با این امکانات، شرایط را تغییر دهیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه کشور ما در طول ۴۰ سال گذشته با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه بوده است، عنوان کرد: همه این فراز و فرودها با اینجا رسید که کشور ما اکنون به عنوان یک قدرت مطرح است و دنیا تلاش می‌کند در برابر این قدرت بایستد.

وجود مشکلات را نفی نمی کنیم

وزیر کشور تصریح کرد: دشمنی که روزی گمان می‌کرد انقلاب و نظام ما ظرف مدت کوتاهی از بین می‌رود، امروز از اینکه ما انرژی هسته ای داشته باشیم، در هراس است و همه تلاش خود را به کار گرفته تا این امکان را از ما سلب کند.

وی خاطرنشان کرد: البته اکنون مشکلات را نفی نمی‌کنیم و اگر می گوییم مشکلات دشمن همیشه وجود داشته، به معنای آن است که هم مشکلات را واقعی می‌بینیم و هم در راستای رفع آنها قدم بر می‌داریم.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما از نسل همان ملتی هستیم که پرچمدار کار و تلاش و پیشرفت بوده و بیش از هزار سال قبل تکنولوژی پیچیده قنات را در کویر ایران اجرا کردند و آب را از کیلومترها دورتر به این نقطه کویر رساندند و آبادانی و پیشرفت در شهرهایی نظیر یزد ایجاد کردند.

دشمن به هیچ وجه جرأت وارد شدن به جنگ نظامی را ندارد

وزیر کشور با اشاره به اینکه دشمن برای برخورد با ایران سه سطح می‌تواند داشته باشد، افزود: یکی از این سطوح، بحث نظامی است و با توجه به تجربه‌ای که در جنگ‌هایی از جمله عراق و سوریه و یمن دارند به هیچ عنوان توان و جرأت وارد شدن به جنگ نظامی علیه ایران را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن تلاش زیادی برای تقویت گروهک‌های تروریستی علیه ایران انجام می‌دهد، افزود: ما آمادگی از تمام این تحرکات جلوگیری کنیم همانگونه که تاکنون نیز این اتفاق رخ داده و هرگز اجازه ورود این گروهک‌ها به داخل کشور را نخواهیم داد.

رحمانی فضلی یادآور شد: دومین رویکرد دشمن علیه ملت ایران بحث اقتصادی است و در چنین شرایطی به هیچ وجه قابل قبول نیست که پس از ۴۰ سال از انقلاب همچنان ایران با عنصر نفت توسط دشمنان تهدید شود و با این تهدید دچار تلاطم و نوسان شویم.

وی با اشاره به طرح بحث اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب و تاکیدات مکرر ایشان بر این موضوع، یکی از علل مطرح شدن بحث اقتصاد مقاومتی را تقویت اقتصاد و خروج از تک‌بعدی بودن اقتصاد کشور دانست و افزود: دشمنان هم اقتصاد ما را می‌شناسند و هم قدرت و پشتیبانی مردم از نظام را به خوبی می‌دانند.

دشمن با رویکرد تبلیغاتی در صدد ایستادگی در برابر ایران است

وی خاطرنشان کرد: مردم ما به خوبی می‌دانند که مهمترین موضوع در این کشور موضوع امنیت است و هیچ زمانی نمی‌توان به دشمنان امید بست، این دانستن مردم به دلیل مشاهده ناامنی‌ها و ویرانی‌هایی است که در کشورهایی همچون عراق و سوریه و یمن و از سوی دشمنان به وجود آمد.

وزیر کشور ایجاد تنش‌های داخلی را رویکرد سومی دانست که دشمن می‌تواند به وسیله آن در برابر ایران ایستادگی کند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: دشمن در حال حاضر ایجاد این تنش‌ها را با تبلیغاتی قوی و مستمر علیه نظام پیگیری می‌کند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مشکلات دیگر کشورها هم به مانند ما و حتی بیشتر از ایران است تصریح کرد: دشمنان مشکلاتی که در کشورهای خود وجود دارد را نشان نمی‌دهند ولی در ایران با تبلیغات از طریق فضای مجازی سعی می‌کنند مشکلات را بسیار بیشتر از آنچه هست نشان دهند.

وی تصریح کرد: سخت‌ترین مسئله برای ما آن است که مردم خدای ناکرده احساس ناامنی در جامعه داشته باشند و خدای ناکرده امنیت آنها حتی به صورت روانی دچار اختلال شود.

به هیچ عنوان امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به صورت کاملا علنی در برابر تمام دنیا زیر تعهدات و قول‌های خود زد، خاطرنشان کرد: با چنین افرادی که به این راحتی در برابر چشمان جهانیان زیر قول خود می‌زننند به هیچ عنوان امکان مذاکره وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا هیچ همکاری در ارتباط با تحقق برجام و عمل به آن انجام نداد، تصریح کرد: ایرانیان به آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی ندارند و برای اینکه حتی فقط به مذاکره فکر کنیم، باید ابتدا آمریکا به تمام تعهدات پیشین خود عمل کرده و از مردم ایران به صورت رسمی عذرخواهی کند.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها همانند گذشته بر روی کشورهای جهان تسلط ندارند، بیان کرد: امروز تنها رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی که تمام پول‌های خود را به پای آمریکا ریختند و به گاو شیرده ملقب شدند، از آمریکا تبعیت بی‌چون و چرا دارند.

وی ادامه داد: هر کسی از دولتی‌ها برای حفظ جایگاه و پست خودش کوتاهی انجام دهد نه تاریخ، نه مردم و نه خدا وی را نمی‌بخشند، ما باید شجاعانه مشکلات را ببینیم و دلسوزانه نسبت به رفع این مشکلات قدم برداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید