وزیر نفت: روزگاری را می‌بینم که تولید نفت را ممنوع خواهند کرد

    کد خبر :780168

وزیر نفت گفت: عده‌ای ۴۰ سال است تلاش می‌کنند که تولید نفت ایران از روزانه ۴ میلیون بشکه بالاتر نرود.

بیژن زنگنه صبح امروز (سه‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه) در ششمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو با اشاره به اینکه عده‌ای ۴۰ سال است تلاش کرده‌اند که نگذارند تولید نفت ایران از ۴ میلیون بشکه بالاتر رود که الحمدالله موفق بوده اند، اظهار کرد: واقعا هم زحمت کشیدند؛ با مجلس و دستگاه‌های زیادی کار کردند و سعی کردند افراد زیادی را از هستی ساقط کنند تا نگذارند تولید نفت ایران از ۴ میلیون بشکه در روز بالاتر رود.

وی ادامه داد: من روزگاری را می‌بینم که تولید نفت ممنوع شود و بگویند هر تولیدکننده‌ای یک حدی برای ظرفیت تولید دارد در غیر این صورت مراوداتتان با دنیا مختل می‌شود.

وی ادامه داد: این آخرین کنگره‌ای است که به‌عنوان وزیر نفت در آن حضور می‌یابم؛ از برگزارکنندگان این کنگره و باشگاه نفت و نیرو که بدون کمک دولتی این کنگره را برگزار کردند و باشگاه را اداره می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: من خیلی درباره تحریم حرف نمی‌زنم اما در سه سال گذشته ظرفیت عظیمی در صادرات نفت و فرآورده نفتی به دست آوردیم که از آن استفاده می‌کنیم و تحت هیچ شرایطی آن را از بین نمی‌بریم. وضع ایران از نظر سخت‌افزاری خوب است و توانایی ساخت ۸۰ درصد تجهیزات ثابت صنعت نفت در داخل کشور وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید