وزیر صمت: مسئولیت کیفیت خودرو را می‌پذیریم

    کد خبر :884739
مسئولیت کیفیت خودرو را می‌پذیریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از تهیه سند راهبردی خودرو به صورت زمان‌بندی خبر داد و گفت: گلایه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کیفیت خودرو به جاست و ما به عنوان وزارت صمت این مسئولیت را می‌پذیریم.

سیدرضا فاطمی امین در یک برنامه تلویزیونی درباره کیفیت خودروها، از تدوین پیش نویس برنامه راهبردی خودرو خبر داد و گفت: در حال حاضر منتظر دریافت نظرها برای نهایی کردن این پیش نویس هستیم. به طور کلی ۷۰ درصد کیفیت خودرو به قطعه و ۳۰ درصد به مونتاژ و تولید نهایی بستگی دارد، اما اگر روابط خودروساز و قطعه ساز درست نباشد و خودرو ساز به موقع پول قطعه ساز را ندهد، قطعه ساز نیز به دلیل زیان کیفیت قطعات را کاهش می‌دهد و خودرو ساز نیز، چون نمی‌تواند خط تولید را متوقف کند، همان قطعه بی‌کیفیت را استفاده می‌کند.

به گفته وی یک خودروساز با ۸۰۰ قطعه‌ساز روبرو است و اگر یک قطعه بی کیفیت باشد چند بخش خودرو دچار مشکل می‌شود. اما اگر چند مجموعه ایجاد شود که قسمت‌های مختلف خودرو را با قطعات قطعه سازان مونتاژ کنند، منجر به افزایش کیفیت خودرو، کاهش قیمت و توزیع تحقیق و توسعه می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تاکید کرد که سازمان ملی استاندارد برای شماره‌گذاری خودروها ضوابطی برای خودروسازان قرار داده که آن‌ها نسبت به این ضوابط تعهد دادند.

ایران جیب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید