وزیر دفاع قطر: مردم تصمیم می‌گیرند در شورای همکاری خلیج فارس بمانیم یا نه/ نیرو به یمن نفرستادیم

    کد خبر :57674

وزیر دفاع قطر اعلام کرد که دوحه احتمالا برای دستیابی به غرامت به دلیل محاصره از سوی برخی کشورهای عربی، به دیوان بین المللی دادگستری رجوع خواهد کرد.

خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر در مصاحبه با شبکه تی آر تی وورلد ترکیه گفت: قطر با همان اوضاعی که نیکاراگوئه در دهه‌های هشتاد گذشته مواجه بود، مواجه شده است زمانی که نیکاراگوئه به دیوان بین المللی دادگستری رجوع کرد و در دستیابی به غرامت آنچه برایش اتفاق افتاده بود، موفق شد.

خالد بن محمد العطیه در این مصاحبه درباره درخواست کشورهای محاصره کننده برای بستن پایگاه ترکیه در قطر گفت: این مسئله فقط به روابط میان دو کشور که از حاکمیت ملی و مستقل برخوردارند، مرتبط است. همگان از مدت‌ها پیش از پایگاه نظامی ترکیه در قطر خبر داشته‌اند اما زمان تحریم را کشورهای تحریم کننده مشخص کردند نه ما.

وی درباره پیوستن قطر به ائتلاف عربی نیز گفت: ما بخشی از شورای همکاری خلیج فارس هستیم و دیدگاه خاص خود را در قبال یمن داریم. ما به مذاکره و توسعه به عنوان کمترین راه حل مشکلات مثل آنچه در یمن اتفاق می‌افتد ایمان داریم. زمانی که مردم امید داشته باشند تندروی نیز فراموش می‌شود اما متأسفانه ما خود را ملزم به پیوستن به ائتلاف دیدیم.

العطیه گفت: نیروهای ما وارد یمن نشدند و مشارکت نیروهایمان تنها محدود به مرزهای عربستان بود.

وی درباره امکان بازگشت روند شورای همکاری خلیج فارس به قبل یا اینکه آیا بحران اخیر پایان ائتلاف میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و قطر است، گفت: اگر این سؤال قبل از پنجم ژوئن(تاریخ اعلام قطع رابطه چهار کشور عربی با قطر) مطرح می‌شد من جواب می‌دادم که شورای همکاری خلیج فارس همچنان پابرجاست؛ اما امروز جواب این سؤال در دست مردم قطر است.
منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید