وزیر دفاع آمریکا: نیروی نظامی به عربستان اعزام می کنیم

    کد خبر :615659

وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در یک گفتگوی تلفنی با ولیعهد سعودی از اعزام نیروهای آمریکایی با «ماهیت دفاعی» به عربستان خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه عرب نیوز، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی تلفنی گفتگو کرد.

در این تماس تلفنی، دو طرف پیرامون تمهیدات کنونی برای اعزام نیروهای آمریکایی با ماهیت دفاعی به عربستان سعودی گفتگو کردند.

ولیعهد سعودی در این گفتگو به وزیر دفاع آمریکا گفت که حمله به شرکت نفتی آرامکو عربستان «تشدید خطرناک [خطر جنگ] برای کل جهان است که نیازمند موضعی محکم و استوار برای حفظ صلح و امنیت بین المللی است».

لازم به ذکر است که مارک اسپر در یک نشست خبری مشترک با ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهور (ترامپ) در پاسخ به درخواست عربستان سعودی، با اعزام نیروهای آمریکایی موافقت کرده است که ماهیت دفاعی دارند و تمرکز اولیه آنها بر دفاع موشکی و هوایی است.

وی در پاسخ به سوالی گفت که این اولین گام آمریکا در واکنش به حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است.

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این نشست خبری اعلام کرد که جزئیات اعزام نیروهای نظامی به منطقه هنوز مشخص نشده، اما تعداد آنها «هزاران نفر» نخواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید