برای دومین بار ظرف یک هفته گذشته؛

وزیر دادگستری ژاپن از مقام خود استعفا داد

    کد خبر :635825

وزیر دادگستری ژاپن در واکنش به گزارش یک رسانه مبنی بر اعطای هدایایی همچون سیب زمینی و ذرت به رأی دهندگان خود، از کابینه جدید نخست وزیر این کشور استعفا داد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، ظرف کمتر از یک هفته دومین وزیر از کابینه «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن از سمت خود استعفا داد.

 

وزیر دادگستری ژاپن روز پنج شنبه پس از انتشار گزارشی مبنی بر اعطای هدایایی همچون سیب زمینی و ذرت از سوی دفتر وی به رأی دهندگان، از سمت خود استعفا داد.

 

نشریه «شوکان بونشون» در گزارش خود قید کرد که همسر «کاتسویوکی کاوایی»- یک قانونگذار حزب لیبرال دموکرات ژاپن به نام آنری کاوایی- به کارکنان کمپین انتخاباتی همسرش بیش از میزانی که قانون مجاز می داند، پرداخت کرده است.

 

کاوایی در توضیح این استعفا گفت که او و همسرش از اتهامات ادعایی اطلاعی نداشتند، اما او می خواست از آسیب زدن به نظام قضایی به واسطه از میان رفتن اعتماد عمومی در جریان تحقیقات خودداری کند.

 

گفتنی است که استعفای ناگهانی کاوایی شش روز پس از آن انجام شد که وزیر تجارت و صنعت ژاپن- «ایشو سوگاوارا»- به دلیل اعطای هدایایی همچون هندوانه و خرچنگ به رأی دهندگان در حوزه انتخابیه توکیو به نقض قوانین انتخاباتی متهم شد. سوگاوارا نیز از سمت وزارت استعفا داد.

 

شینزو آبه روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران برای دومین بار طرف یک هفته گذشته عذرخواهی کرد و اظهار داشت که مسئولیت انتصاب این دو وزیر در کابینه خود را به طور کامل می پذیرد. وی در این باره گفت: «من مایلم که مراتب عذرخواهی خود را به مردم اعلام کنم. من مسئولیت و وظیفه خود را برای کسب مجدد اعتماد مردم انجام خواهم داد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید