وزیر بهداشت: طرح خانه به خانه واکسیناسیون کرونا اجرا می شود

    کد خبر :846623
وزیر بهداشت: طرح خانه به خانه واکسیناسیون کرونا اجرا می شود

وزیر بهداشت: با انجام دادن واکسیناسیون کرونا بسیاری از محدودیت‌ها تغییر کرده است و قرنطینه هوشمند عملی می‌شود و مردم می‌توانند هر اقدامی را به شرط تزریق واکسن انجام دهند.

دکتر بهرام عین اللهی با بیان اینکه تبلیغات دشمن در جهت مایوس کردن مردم است، تصریح کرد: در واقع ما در بحران‌ها با ظرفیت‌های خود بیشتر آشنا می‌شویم و بحران‌ها ما را به نقاط قوت مان نزدیک می‌کند.

وزیر بهداشت با اشاره به موج پنجم کرونا در کشورمان اضافه کرد: در دوماه اخیر با اوج شیوع کرونا مواجه بودیم و قریب به ۱۲۰ هزار نفر از هموطنانمان فوت کردند و خانواده‌های زیادی عزادار شدند؛ اکنون شرایط سختی را سپری می‌کنیم.

وی گفت: شاید تا چندماه قبل ناامیدی گسترده‌ای در کشور حاکم بود و تعداد زیادی از فضا‌های مجازی و رسانه‌های معاند نیز سعی داشتند بر این ناامیدی دامن زده و نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند، اما در اوج ناامیدی، خداوند در‌های رحمت خود را به رویمان گشود و اکنون واردات واکسن به حدی رسیده که هیچ کمبودی وجود نداشته و اکنون باید برای تزریقات سریع این واکسن‌ها برنامه ریزی کنیم.

دکتر عین اللهی ادامه داد: در هفته گذشته میزان تزریق واکسن به ۸ میلیون دُز در هفته رسید که تقریبا رکورد خوبی بود. هیچ یک از کشور‌های اروپایی به این رکورد نرسیده بودند و کشور آلمان به ۶ میلیون دُز هفتگی رسیده بود. البته هنوز هم از تمام ظرفیت هایمان بهره نبرده ایم و احتمال می‌رود در این هفته یا هفته آینده رکورد تزریق واکسن بازهم شکسته شود و این نشان دهنده ظرفیت‌های درونی است که ما داریم و باید از آن‌ها استفاده کنیم.

ضرورت به روز کردن روش‌ها

وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص قرنطینه هوشمند اضافه کرد: به طورکلی، باید روش‌ها را روزآمد کنیم. با انجام واکسیناسیون بسیاری از محدودیت‌ها تغییر کرده و قرنطینه هوشمند عملی می‌شود و مردم می‌توانند هر اقدامی را به شرط تزریق واکسن انجام دهند؛ بنابراین با توجه به واکسیناسیون اکثریت مردم، باید دستورالعمل‌های جدید تدوین شود. مثلا برخی سیاست‌ها از جمله تردد‌های شبانه، مسافرت‌های داخلی و خارجی با انجام واکسیناسیون دستخوش تغییر می‌شوند.

تاکید بر به روز کردن روش‌های درمانی

وزیر بهداشت با تاکید بر به روز کردن روش‌های درمانی نیز گفت: باید یک کمیته علمی زیر نظر معاون درمان وزارت بهداشت تشکیل شود و دستورالعمل‌های درمانی نیز به روز شود.

وی با قدردانی از فعالیت‌های وزارت دفاع برای تامین برخی تجهیزات و تولید واکسن فخرا، اضافه کرد: امیدواریم تولید داخل به نتایج خوبی رسیده و در آینده‌ای نزدیک به تولید انبوه برسیم تا در آینده واکسن خارجی وارد نکرده و پس از عبور از مرحله بحران و کمک گرفت از واکسن‌های خارجی، برای دُزهای یادآور بر تولید داخل تکیه کنیم.

وی اظهار داشت: تفاوتی که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با سایر کشور‌ها دارد، این است که آن‌ها صرفا نظامی هستند، اما نیرو‌های مسلح ما مردمی بوده و در تمامی صحنه‌ها و در تمام بحران‌ها در کنار مردم هستند. دوستان بسیج نیز همیشه در صحنه‌ها حاضر بودند و کمک کردند؛ طرح شهید سلیمانی نیز طرح بسیار خوبی بود و در جهت بیماریابی و واکسیناسیون بسیار موثر عمل کرد.

اجرای طرح خانه به خانه برای لکه گیری واکسیناسیون

دکتر عین اللهی گفت: درصدد هستیم طرح خانه به خانه را برای لکه گیری واکسیناسیون کرونا انجام دهیم. زیرا مهمترین مساله در کنترل کرونا، انجام واکسیناسیون است که باید به نحو احسن انجام شود.

به گزارش صدا و سیما، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه ضمن تاکید بر مقدم شمردن حوزه بهداشت بر درمان، افزود: یکی از مواردی که روی آن تاکید داریم حوزه بهداشت و توسعه و تقویت خانه‌های بهداشت در کشور است و نیرو‌های مسلح در این زمینه می‌توانند کمک کنند. البته در برخی نواحی کشور و نقاط محروم و مرزی، نیرو‌های مسلح در حوزه بهداشت و درمان بسیار کمک می‌کنند. وزارت بهداشت و نیرو‌های مسلح یک وظیفه واحد دارند و آن هم محرومیت زدایی در کشور است که باید در این زمینه با به کار گرفتن تمام قوا، نیرو و توانمان، به صورت جهادی تلاش کنیم

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مونا گفت:

    مبارک باشه بر شما ا..ها که بعد یک سال از خواب بیدار شدید

دیدگاهتان را بنویسید