وزرا و معاونان روحانی در انتخابات مجلس ثبت نام کردند؟

  • سیاسی
  • شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۷:۵۸
    کد خبر :1025408
واعظی-3

محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی به اسامی برخی از دولتمردان سابق و اعضای حزب اعتدال و توسعه که در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کرده‌اند، اشاره کرده است.

به نقل از ایلنا، بخشی از مصاحبه محمود واعظی را بخوانید؛

از اعضای حزب اعتدال و توسعه و اعضای دولت قبل آیا کسانی در انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند؟

همانطور که گفته شد، چون زمان خیلی کوتاه بود تعداد خیلی زیادی ثبت نام نکردند. سیاست ما بر این بود که افراد را تشویق به ثبت‌نام کنیم. چون نمی‌دانستیم تا ۶ ماه بعد چه اتفاقی می‌افتد. بنابراین در تهران و هم در استان‌ها ثبت‌نام کردند. ولی باید ببینیم نتیجه ثبت‌نام، نه در این مرحله که وزارت کشور اعلام می‌کند، بلکه در مرحله‌ای که شورای نگهبان اعلام می‌کند چیست. دبیرکل حزب، آقای نوبخت اسم نوشتند، تعدادی از دبیرهای استانی، تعدادی از اعضای شورای مرکزی و تعدادی از اعضای دفتر سیاسی در تهران ثبت‌نام کردند. در استانها هم طبق خبرهایی که به ما رسیده ثبت‌نام انجام شده ولی منتظر هستیم ببینیم نتیجه چه پیش می‌آید. از اعضای دولت قبل هم تعدادی مثل آقایان علوی، جمشید انصاری، نوبخت و چند نفر از استانداران ثبت‌نام کردند.

خودتان ثبت‌نام کردید؟

خیر من ثبت‌نام نکردم.

دلیل عدم ثبت‌نام‌تان چه بوده است؟

من نتوانستم به جمع‌بندی برسم که آیا در این شرایط می‌توانم در مجلس مفید باشم یا خیر. یعنی زمان برای مشورت و تصمیم‌گیری خیلی کوتاه بود.

نظر آقای روحانی درباره ثبت‌نام اعضای دولت‌ ایشان در انتخابات چه بود؟

واعظی: من در جلسه‌ای که بودم از آقای روحانی مشورت خواستند و ایشان گفتند کسانی که علاقه‌مند و آماده هستند، نظرم مثبت است که ثبت‌نام کنند. به همین جهت نظر ایشان به استانداران هم گفته شده و تعدادی از آنها هم ثبت‌نام کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید