وزارت خارجه کاردار سفارت آلمان را احضار کرد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۴۸
    کد خبر :930779
وزارت خارجه کاردار سفارت آلمان را احضار کرد

در پی هتک حرمت قرآن کریم در هامبورگ، کاردار سفارت آلمان در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار و اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران دولت آلمان را مسؤول می‌داند و خواستار برخورد قاطع با عوامل این اقدام موهن است.

در پی اقدام تحریک آمیز تعداد قلیلی از معاندان در اهانت به قرآن مجید و مقدسات اسلامی در شهر هامبورگ، کاردار سفارت آلمان در تهران در غیاب سفیر این کشور، توسط رئیس اداره اول غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

رئیس اداره اول غرب اروپا، ضمن محکوم کردن اهانت صورت گرفته در ایام تاسوعای حسینی، آن را مصداق بارز نفرت پراکنی، خشونت و افراطی گری خواند و گفت:جمهوری اسلامی ایران در این خصوص دولت آلمان را مسؤول می‌داند و خواستار برخورد قاطع با عوامل این اقدام موهن است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به مقدسات اسلامی در برابر مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان را شدیدا محکوم کرد.

کنعانی همچنین نسبت به پیامدها و عواقب خطرناک اینگونه اقدامات جسارت آمیز و فتنه انگیزانه هشدار داد و افزود: اینگونه جسارت‌ها نسبت به مقدسات اسلامی، وجه دیگری از افراطی گری و خشونت آفرینی تکفیری و داعشی است که برخورد قوی و بازدارنده علیه آن از مسؤولیت‌های دولت‌های مدعی حقوق بشر، آزادی و دموکراسی است.

به گزارش فارس، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن پاسخگو دانستن دولت آلمان در قبال این واقعه تاسف بار، تاکید کرد: منتظر واکنش فوری، شدید و صریح آلمان در برخورد با عوامل این اقدام توهین آمیز و پیگیری سریع قضایی برای پیشگیری از تکرار چنین اقداماتی هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید