وزارت خارجه روسیه دستور اخراج هفت دیپلمات را صادر کرد

  • پیشخوان
  • چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۹:۴۲
    کد خبر :805631

وزارت خارجه روسیه به تلافی اخراج دیپلمات‌های خود، دستور اخراج هفت دیپلمات از کشورهای اسلواکی، لتونی، لیتوانی و استونی را صادر کرد.

وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) به تلافی اخراج دیپلمات‌های خود، دستور اخراج هفت دیپلمات از کشورهای اسلواکی، لتونی، لیتوانی و استونی را صادر کرد. این کشورها پیشتر در همبستگی با پراگ، چند تن از دیپلمات‌های روسیه را اخراج کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، به این افراد یک هفته فرصت داده شده تا مسکو را ترک کنند.

رسانه‌های روسی پیشتر از احضار سفرای این کشورها در مسکو به وزارت خارجه روسیه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»،‌ وزارت خارجه روسیه برای ابلاغ رسمی اعتراض و همچنین پاسخ مسکو به اخراج دیپلمات‌های خود از این کشورها، سفیران آنها را احضار کرد.

طی روزهای اخیر کشورهای غربی از جمله آمریکا، لهستان، جمهوری چک، استونی، لیتوانی و لتونی با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کردند.

دولت جمهوری چک با اتهام‌زنی به روسیه درباره دو انفجار در یک انبار مهمات در شهر «وربتیس» که دو کشته بر جا گذاشت، از تصمیم خود برای اخراج ۱۸ دیپلمات روس خبر داد. این در حالی است که پس از این اقدام ضد روسی، «میلوش زِمان» رئیس‌جمهور چک روز یکشنبه اذعان کرد شواهدی وجود ندارد که نشان دهد عوامل روس در انفجار انبار مهمات در این کشور در سال ۲۰۱۴ دست داشته‌اند.

روز دوشنبه نیز دولت رومانی در اقدامی شیطنت‌آمیز، معاون وابسته نظامی در سفارتخانه روسیه را «عنصر نامطلوب» معرفی کرد و از او خواست که این کشور را ترک کند.

با این حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه تنش‌های اخیر با روسیه را کشورهای غربی آغاز کردند، از آنها خواسته که آرام باشند و تفکرات ضد روسی را کنار بگذارند.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه با هشدار درباره هرگونه اقدامات تنش‌زای بیشتر توسط کشورهای اروپایی علیه دیپلمات‌های مسکو، گفته بود در صورت برداشتن گام‌های جدید از سوی آنها، مسکو تلافی می‌کند.

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید