وزارت خارجه آمریکا: برجام در دستور کار قرار ندارد

    کد خبر :971744
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ارائه پاسخی شفاف و صریح درباره موضوع ارسال پیام از سوی کشورش به ایران درباره برجام خودداری کرد.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره اینکه آیا واشنگتن پیامی به ایران ارسال کرده است، گفت: ماهها است که برجام در دستور کار قرار ندارد، ایرانی ها در ماه سپتامبر زمانی که یک توافق مورد تایید همه طرفها روی میز بود، فرصت احیای برجام را از بین بردند.

به نوشته ایرنا، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم ادعاهای واشنگتن مدعی شد: از آن زمان تاکنون هدف ما حمایت از مردم ایران و مقابله با روابط نظامی درحال گسترش ایران و روسیه بوده است.

خبرنگاری از ودانت پاتل پرسید، آیا آمریکا پیامی به ایران ارسال کرده است؟ وی پاسخ داد که همانطور که گفتم، ماههاست برجام در دستور کار و تمرکز ما نیست.

پاتل در عین حال تصریح کرد که سیاست دولت آمریکا این است که ایران هیچگاه نباید به سلاح هسته ای دست یابد و همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین مکانیسم است.

رابرت مالی (راب مالی) مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور روز سه شنبه به وقت محلی همزمان با سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور به تل آویو افزود: امروز ما به شکلی بی‌سابقه با شرکای خود در اروپا و کشورهای دیگر، در تمام جنبه‌های سیاست خود در مقابل ایران متحد هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید