وزارت بهداشت: واکسن سینوفارم مورد تایید سازمان غذا و دارو است

    کد خبر :860066
واکسن سینوفارم مورد تایید سازمان غذا و دارو است

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن سینوفارم استفاده شده در کشور مورد تایید سازمان غذا و دارو است.

محمد مهدی گویا در پاسخ به موارد مطرح شده در برخی رسانه ها درخصوص کیفیت واکسن سینوفارم گفت: واکسن سینوفارم یک نوع است که در اختیار کشور قرار گرفته و مورد تایید سازمان غذا و دارو است و نوع دومی هم برای این واکسن وجود ندارد.

وی ادامه داد: مشخص نیست این اخبار کذب را بر چه مبنایی منتشر می کنند.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت همچنین درخصوص مرگ ۷۰۹ نفر به علت ابتلا به کرونا نیز گفت: این آمار صحیح نیست برای اینکه اطلاعات درست درخصوص کرونا هر روزه از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منتشر می شود و بر همین اساس مشخص است که روزانه موارد مرگ ناشی از کرونا در کشور حداقل ظرف یک ماه اخیر بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ نفر بوده است.

گویا از مردم درخواست کرد که برای دریافت آخرین اطلاعات و اخبار صحیح کرونا به منابع معتبر از جمله سایت رسمی وزارت بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، واکسن سینوفارم تولید گروه دارویی ملی چین است و ۷۹.۳۴ درصد اثر بخشی دارد. واکسن سینوفارم برای استفاده اضطراری در کودکان و نوجوانان در چین تایید شده است. همچنین امارات متحده عربی این واکسن را برای استفاد در افراد سه ساله و بالاتر دوم ماه اوت تایید کرده است.

بر اساس اعلام وزارت، تا کنون ۵۵ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۹۵ نفر دُز اول، ۳۹ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۵۸ نفر دُز دوم و ۱۹۸ هزار و ۶۳۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۴ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۸۷ دُز رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید