وزارت بهداشت: امیکرون در کمین است

    کد خبر :877026

محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در توئیتی ضمن اشاره به کاهش آمار فوتی‌های مبتلایان به کرونا در کشور، تاکید کرد: اُمیکرون در کمین است و نگرانی‌ها همچنان وجود دارد.

به گزارش جمعه شب ایرنا، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این توئیت آخرین آمار موارد مثبت شناسایی شده اُمیکرون در کشور تا تاریخ ۱۷ دی ماه را ۴۶۷ نفر اعلام کرد.

وی همچنین در توئیت دیگری با بیان اینکه کاهش آمار فوتی ها به ۱۹ نفر به هیچ وجه نباید موجب عادی انگاری و عدم رعایت شیوه‌نامه‌ های بهداشتی شود، گفت: فراموش نکنیم اُمیکرون در کمین است و نگرانی ها همچنان وجود دارد.

همچنین ابراهیم قادری رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هم جمعه شب در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی با تاکید براینکه وضعیت کرونا در کشور بسیار شکننده است، افزود: دز اول و دوم واکسن در سطح گسترده ای انجام شده و نوبت سوم واکسیناسیون باید با سرعت بیشتری انجام شود.

او ادامه داد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند ماسک باعث شده وضعیت کشور بهتر باشد و گزارش ها حاکی از افزایش آمار سرپایی در دو هفته اخیر در برخی از استان‌ها است.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت متذکر شد که موج بزرگ پیک قبلی در مدت زمان زیادی در کشور بوده اما به تدریج بعد از درمان بیماران میزان بستری در بخش مراقبت های ویژه کم شده و تعدا مرگ و میرها کاهش پیدا کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید