ورود کالاهای بی کیفیت به حیات خلوت دولتها

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۸:۴۰

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: مناطق آزاد به یک حیات خلوت برای دولت‌ها مبدل شده‌اند.

محمد حسینی با اشاره به عملکرد مناطق آزاد اظهار داشت: مناطق آزاد باید به رسالت و اهداف خودشان عمل کنند نه اینکه به فضایی برای ورود کالاهای بی‌کیفیت شوند و به تولیدات داخل لطمه بزنند و تحقق این امر نیازمند نظارتی دقیق است.

وی افزود: همچنین تنها کاری که موفق شدیم در قانون برنامه ششم انجام دهیم این بود که مناطق آزاد را از حوزه ریاست جمهور خارج و در حوزه وزارت اقتصاد و دارایی قرار داد تا میزان نظارت بر این منطقه ارتقاء یابد و نمایندگان نیز بتوانند از وزیران مرتبط با این مناطق گزارش عملکرد بخواهند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملکرد مناطق آزاد ما از روز تشکیل تاکنون با هدف اصلی فاصله داشته است و در هر دولتی آنچه که مد نظر قانون‌گذاران بوده اجرائی نشده و در برخی از مواقع این مناطق به یک حیات خلوت برای دولت‌ها مبدل شده‌اند.

حسینی ادامه داد: زیرا از همه قوانین و مقررات جاری کشور مستثنی هستند، در این دولت هم ما عملکرد چشم‌گیری در این مناطق که بتواند به اقتصاد کشور ما کمک کند نداشته‌ایم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: به‌طور مثال هدف ما از احداث مناطق آزاد حضور سرمایه‌گذاران خارجی و استفاده بخشی از صادرات برای تولیدات داخلی است درصورتی که در تمام مناطق آزاد تولید را نمی‌بینیم بلکه این مناطق تنها دارای فروشگاه‌های خوبی هستند که عرضه کننده اجناس خارجی هستند.

وی اضافه کرد: با این توصیف‌ها باید گفت به بازار مصرف و فروش تولیدات خارجی مبدل شده‌ایم که همین امر لطمه بزرگی به تولیدات داخل می‌زند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید