ورود سامانه بارشی جدید به ایران از شنبه

    کد خبر :862927
ورود سامانه بارشی جدید به ایران از شنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از آلودگی هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت از پنجشنبه تا شنبه (۲۷ تا ۲۹ آبان‌ماه) و ورود سامانه بارشی از نوار غربی به کشور در اواخر وقت شنبه (۲۹ آبان) خبر داد.

صادق ضیائیان با بیان اینکه براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، پنجشنبه و جمعه (۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه) در برخی نقاط هرمزگان، تنگه هرمز و جزایر واقع در خلیج فارس، بوشهر، فارس و ارتفاعات شرقی کهگلیویه و بویراحمد و جنوب غرب اصفهان بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات کرمان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از پنجشنبه تا شنبه (۲۷ تا ۲۹ آبان‌ماه) با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

وی افزود: از اواخر وقت شنبه (۲۹ آبان‌ماه) سامانه بارشی از نوار غربی وارد کشور شده و برخی از نقاط شمال غرب، غرب و جنوب غرب را در بر می‌گیرد. گستره فعالیت این سامانه بارشی یکشنبه (۳۰ آبان‌ماه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و دوشنبه (اول آذرماه) با گسترش و تقویت این سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در سواحل دریای خزر و برخی از نقاط شمال شرق خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه سه‌شنبه (۲ آذرماه) از شدت فعالیت این سامانه بارشی در مناطق ذکر شده کاسته و از اواخر وقت همین روز از مرزهای شمال شرقی از کشور خارج خواهد شد، گفت: پیامد فعالیت این سامانه بارشی در کشور بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

به گفته ضیائیان، طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه) تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ آبان ماه) قسمتی ابری و مه آلود گاهی غبار محلی در بعدازظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۰ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲۹ آبان ماه) صاف و غبار محلی، در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه) بندرعباس با دمای ۳۲ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و قزوین با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید