ورود دومین محموله ۶ میلیون دُزی واکسن به کشور

    کد خبر :849446
واکسن کرونا

دبیرکل جمعیت هلال احمر از ورود دومین محموله ۶ میلیون دُزی واکسن کرونا که توسط این جمعیت تهیه شده خبر داد و گفت: بیست‌ و سومین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر ، امروز پنجشنبه هشتم مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

محمدحسن قوسیان مقدم ادامه داد: در اولین هفته‌ مهرماه دو محموله به میزان ۱۲ میلیون دُز واکسن کرونا توسط هلال‌احمر وارد کشور شد که هر دو محموله ۶ میلیون دُزی، از نوع سینوفارم و برای سنین زیر ۱۷ سال بوده است.

به گفته او، این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۵۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

قوسیان با اشاره به اینکه «هلال احمر وارد کننده اصلی واکسن در کشور است» تصریح کرد: این جمعیت صرفا وارد کننده دارو و واکسن است و تایید سلامت و تشخیص نحوه مصرف محموله های وارداتی واکسن بر اساس شرایط داخلی قطعا بر عهده سازمان غذا و دارو و کمیته های علمی مرتبط با ستاد ملی کرونا است و بر همین اساس حرف و نظر آنها در این زمینه باید مدنظر قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر تاثیر بالای واکسیناسیون در کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر افراد به ویروس کرونا بیان کرد: هلال‌احمر برای تسریع در امر واکسیناسیون سراسری، در حال حاضر با ۲۹۶ مرکز مشترک همکاری می کند و در ۲۲ مرکز نیز به صورت مستقل واکسیناسیون شهروندان را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۳۷ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۷۱۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۶۰ هزار و ۹۵۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۳ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۶۶۱ دُز رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید