ورق طلا برگشت

    کد خبر :316988

قیمت طلا روز چهارشنبه به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا که تقاضا برای خرید ارزانتر این فلز ارزشمند را برانگیخت، از پایین‌ترین قیمت خود در هفت هفته اخیر بهبود یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۲۵۶.۲۳ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه به ۱۲۳۷.۳۲ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۷ بود.

به گزارش ایسنا، در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۲۵۸.۱۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۱۱.۸۰ دلار یا ۱ درصد افزایش یافته و در ۱۲۵۳.۵۰ دلار بسته شده بود.

سرمایه‌گذاران برای ارزیابی دورنمای سیاست پولی آمریکا، منتظر جزییات نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا هستند که روز پنج‌شنبه منتشر می‌شود و همچنین آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا که روز جمعه از سوی وزارت کار منتشر خواهد شد.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۴.۵۳۶ واحد رسید و هزینه طلا را که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود برای سرمایه‌گذاران غیرآمریکایی کمتر کرد.

اتاق بازرگانی آمریکا از عملکرد دونالد ترامپ در اختلافات تجاری جهانی انتقاد کرد و با انتشار گزارشی هشدار داد تعرفه‌های اعمال شده و تدابیر تلافی‌جویانه شرکای آمریکا عواقب ناگواری برای اقتصاد خواهد داشت.

طلا معمولا در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی به یک پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل می‌شود، اما این بار به دلیل رشد ارزش دلار و انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا موفق نشده است از این موقعیت سود چندانی ببرد.

براساس گزارش رویترز، تحلیلگران هشدار دادند که افزایش قیمت طلا در روز سه‌شنبه به منزله پایان روند نزولی این فلز زرد نیست.

ذخایر طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۷۳ درصد کاهش یافت و به ۸۰۳.۴۲ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۰۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۳۷.۸۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و ۹۴۵ دلار معامله شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید