وداع مریوانی‌ها با پیکر شلیر رسولی/ فیلم

    کد خبر :939065

شلیر رسولی بانوی مریوانی چند روز قبل به دلیل گریختن از دست مرد شیـ‌طان‌صفتی که قصد تعرض به او را داشت، بشدت مصدوم و بستری شد و روز پنج‌شنبه آسمانی شد.

شامگاە روز شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۱، یک مرد متجـاوز قصد تعرض به یک زن جوان ۳۶ ساله به نام شلیر رسولی و اهل روستای “چشمیدر” از توابع سروآباد ساکن شهرستان مریوان واقع در استان کردستان را داشتە و این زن جوان برای نجاتش، خود را از پنجره منزل به پایین پرتاب کردە است.

گفته می شود مردی به بهانه کمک به همسرش، از شلیر رسولی درخواست کمک کرده است و این زن با مراجعه به خانه وی از سوی این مرد مورد تعرض قرار می‌گیرد و شلیر از ترس تجاوز خود را از پنجره به بیرون پرتاب کرده بود.”

شلیر رسولی به دلیل شدت جراحات واردە به بیمارستانی در سنندج اعزام و تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی بوده است.

همسر شلیر رسولی در اقلیم کردستان عراق مشغول کارگری است و شلیر رسولی دارای یک پسر ۱۶ سالە و یک دختر ۱۳ سالە است.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری درباره پرونده شیلر، زن کردستانی که برای ممانعت از تعرض مرد همسایه، خود را از پنجره خانه به بیرون ساختمان پرت کرد و فوت شد، نوشت:

شلیر(دشت) طی تهاجم دشمن بعثی هم اسیر شد اما شرافتش را ازدست نداد و آزاد گردید، ولو بقیمت جان‌های فراوان. حال بانو ‎شلیر رسولی نیز بار دیگر اصالت خطه کردستان را با ‎زنانگی و ‎پاکدامنی خویش به نمایش گذاشت، ولو بقیمتی بسیار گران. چه رمزیست در نام شلیر که بازهم دامانش از تجاوز پاک ماند.

شلیر، نماد یک زن‌کُرد مسلمان و مصداق حافظات للغیب است. تجسم عینی تربیت دینی، عفت، شرافت و نجابت … تسلیت عرض می‌کنم به خانواده این بزرگ زن و به مردم غیور مریوان. نماینده اینجانب برای همدردی به حضور خانواده ایشان خواهد رسید.

امروز با رئیس کل دادگستری کردستان صحبت کردم و خواستار جدیت و اهتمام در رسیدگی به پرونده مسبب این مسئله شدم و ایشان را در این امر بسیار مصمم دیدم.

امیدوارم دستگاه قضا آنچنان درسی به متجاوز ناکام دهد که برای همیشه در خاطره ها باقی بماند.

انسیه خزعلی، - شیلر رسولی

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید