وحید رضایی: به مدال برنز بازی‌های آسیایی نزدیک شده‌ایم

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۴۲
    کد خبر :281302

مربی تیم ملی واترپلو گفت: در شرایطی برای بازی‌های آسیایی خود را آماده می‌کنیم که به مدال برنز این رقابت‌ها نزدیک شده‌ایم.

وحید رضایی اظهار داشت: در شرایطی تیم ملی واترپلو چین در ایران اردوی تدارکاتی دارد که امروز (دوشنبه) بازی تدارکاتی را با این تیم برگزار می‌کنیم. چین یکی از تیم‌های قدرتمند در واترپلوی آسیاست. همیشه پای فینال بوده و تجربه حضور در رقابت‌های جهانی و المپیک را دارد.

وی افزود: با توجه به نتایجی که تیم ملی واترپلوی ایران در رقابت‌های ژاپن به دست آورد به نظر می‌رسد چینی‌ها احساس خطر کرده‌اند و ایران را حریف جدی برای خود می‌دانند. چینی‌ها نگاه متفاوتی را به واترپلوی ایران دارند و می‌دانند که در بازی‌های آسیایی می‌توانیم حریف قدرتمندی برای آنها باشیم.

مربی تیم ملی واترپلو ادامه داد: در بازی‌های آسیایی جاکارتا 11 تیم در جدول مسابقات واترپلو حضور دارد. باتوجه به این که دو تیم (قهرمان و نایب قهرمان) این دوره از رقابت‌ها سهمیه مسابقات جهانی را به دست می آورد، حساسیت و جدال تیم‌ها برای رسیدن به سکو بسیار بالاست.

رضایی یادآورشد: تیم واترپلوی ایران در حالی برای بازی‌های آسیایی خود را آماده می‌کند که چند سالی است در جایگاه چهارم قرار گرفته است. البته پس از مسابقات توکیو تقابل نزدیکی با چین پیدا کرده است. در سطح آسیا تیم‌های ژاپن، قزاقستان و چین رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند. در طی این سال‌ها تیم ایران با اختلاف چهارم بوده است. تیم ایران اختلاف قابل توجهی نیز با تیم پنجم دارد.

وی تصریح کرد: حالا واترپلوی ایران به دنبال این است که به سکوی سومی آسیا دست پیدا کند. تمام هدف و تلاش تیم ایران برای رسیدن به این سکوست. واترپلوی ایران به برنز آسیا نزدیک شده است. البته اگر به این سکو نیز نرسیدیم نباید این تیم را رها کرد.

مربی تیم ملی واترپلو اظهار داشت: تیم ملی واترپلو برای حضور در بازی‌های آسیایی تلاش زیادی داشته است. از سال 2015 برنامه ریزی‌ها برای بازی‌های آسیایی آغاز شد. با حضور چیریچ(سرمربی تیم ملی ) نیز برنامه ریزی‌ها به طور جدی دنبال شد.

وی اشاره ای به اردوی تدارکاتی تیم ملی ایران در ایتالیا داشت و درباره این اردو گفت: اردوی بسیار خوبی را در ایتالیا داشتیم. تفاوت واترپلوی ایران و تیم‌های اروپایی در تجربه بازی است. تکنیک و تاکتیک را می‌توان درس داد اما برای کسب تجربه باید مسابقات زیادی را پشت سر گذاشت.

به گزارش تسنیم ،وحید رضایی افزود: بازیکن ایران به طور میانگین با محاسبه بازی‌های لیگ، تیم ملی در بهترین شرایط 25 بازی رسمی را تجربه می‌کند. در مقابل بازیکن اروپایی 70 تا 75 بازی را در طول یک سال تجربه می‌کند.حضور در رقابت‌ها به لحاظ روانی نیز می‌تواند به بازیکنان کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید