قبادی دانا عنوان کرد؛

واگذاری ۷ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای ۲ معلول

    کد خبر :683911

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه تا به حال ۷ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول واگذار شده است، گفت: علاوه بر این ۴۶۰ واحد مسکونی دیگر نیز به این خانوارها واگذار خواهد شد.

صبح امروز و همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، عملیات کلنگ زنی و احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) ویژه افراد دارای معلولیت و خانوارهای تحت پوشش بهزیستی، با حضور دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، دکتر نفریه معاون امور توانبخشی و مهندس یزدان مهر معاون مشارکت‌های بهزیستی کشور، فرماندار نیشابور و مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، در شهرستان نیشابور برگزار شد.

قبادی دانا در این مراسم گفت: یکی از وظایف بهزیستی توانمندسازی است که مهمترین بخش آن تأمین مسکن مددجویان و افراد دارای معلولیت است و در سبد خانوار آنها سنگینی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تا به حال ۷ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول واگذار شده است، گفت: علاوه بر این ۴۶۰ واحد مسکونی دیگر نیز به این خانوارها واگذار خواهد شد و امروز نیز ۱۱۲۸ واحد مسکونی در ۲۸ استان کشور به شکل ویدئو کنفرانس واگذار می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آغاز واگذاری واحدهای مسکونی به مددجویان بهزیستی از سال ۸۴ افزود: تاکنون ۱۱۳ هزار واحد مسکونی واگذار شده که از این تعداد ۷۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید بوده است.

به گزارش مهر ،قبادی دانا جامعه هدف این واحدهای مسکونی را افراد دارای معلولیت شدید و دهک‌های یک، دو و سه معرفی کرد و افزود: شروع پروژه از شهرستان نیشابور در خراسان رضوی آغاز شده است. همچنین ۷۵ درصد بودجه ریالی این واحدهای مسکونی که ظرف یکسال ساخته خواهند شد، توسط بهزیستی و دولت است و ۲۰ درصد آن توسط قرارگاه خاتم الانبیا تأمین می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که سال آینده میزبان ۱۵۰۰ خانوار دارای معلولیت شدید که صاحبخانه می‌شوند، باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید