واگذاری اجرای سرویس مدارس به شهرداری تهران

    کد خبر :1023756
سرویس مدارس

 وجیه‌اله پرویزی؛ رئیس اداره اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران در یک برنامه تلوزیونی اظهار کرد: سرویس‌های پیشنهادی مدارس اطمینان بیشتری به والدین می‌دهد، سال گذشته بعد از بررسی وضعیت سرویس مدارس با نارضایتی عمومی در خصوص سرویس مدارس مواجه شدیم.

وی گفت: سال گذشته در خصوص نرخ سرویس مدارس انسجام و وحدت رویه به وجود نیامد و چندین بار این نرخ عوض شد. در اکثر کشورهای توسعه یافته این حوزه به مدیریت شهری واگذار می‌شود.

رئیس اداره اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: شائبه‌هایی در خصوص سود زیاد آموزش و پرورش از سرویس مدارس مطرح شد و به همین دلیل یک گروه متخصص در وزارت کشور برگزار شد تا این موضوع آسیب‌شناسی شود و 16 شهریور آئین‌نامه جدید جایگزین آئین‌نامه سال 87 شد و در آئین‌نامه جدید شورای عمومی حمل و نقل باید تشکیل شود.

وی افزود: در ساختار قبلی یک سامانه متعلق به آموزش و پرورش داشتیم ولی اعلام کردیم که وزارت کشور یک سامانه طراحی کند که سامانه سپند را وزارت کشور طراحی کرد و تمام مسائل مربوط به سرویس مدارس باید در این سامانه قرار بگیرد. تاکسی‌های اینترنتی اطلاعات برخط می‌دهند و سازمان تاکسیرانی هم به دنبال برخط کردن اطلاعات است، سال گذشته در خصوص سرویس مدارس شرمنده مردم شدیم.

پرویزی تصریح کرد: در شورای حمل و نقل هماهنگی استان تمام هماهنگی‌های لازم را خواهیم داشت تا خدمات به بهترین نحو ارائه شود. سامانه سپند هنوز در حال به‌روزرسانی است و اعلام شده که اطلاعات در حال حاضر به صورت فیزیکی در مدارس نگه‌داری شود.

 رئیس اداره اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: شورای مرکزی انجمن‌های اولیا و مربیان را درگیر این موضوع کردیم، بر اساس قانون و ساختاری که ابلاغ شده از طرف هیئت دولت متولی اصلی بحث اجرای سرویس مدارس در پیمانکار، نرخ و نوع اجرا، شهرداری است و آموزش و پرورش فقط در حوزه نظارت فعال است و شورای حمل و نقل استان در این خصوص تصمیم‌گیرنده است.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید