واگذاریهای دولت یازدهم زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی

    کد خبر :162275

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: در ۴ سال فعالیت دولت یازدهم بیش از ۸۷۰۰ هزار نامه نظارتی به سازمان خصوصی سازی ارسال شده است.

پوری حسینی با اشاره به این که خصوصی سازی یک فراینده بسیار پیچیده در کشور است گفت: آموزش و پرورش و راه و شهرسازی از جمله موضوعاتی هستند که سالهای سال است که کشور با موضوعات مربوط به آن در ارتباط است، اما موضوع خصوصی سازی پدیده‌ای جدید، موقت، پیچیده و گذرا در کشور است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: واگذاری سهام شرکتهای دولتی یک فرایند بسیار پیچیده در کشور است؛ چرا که هر زمان که می خواهیم یک شرکت را واگذار کنیم برخی تلاش می کنند نام آن را از لیست واگذاری خارج کنند. همچنین زمانی که قیمتگذاری شرکتها برای واگذاری انجام می شود عده ای دیگر تلاش می کنند با جوسازی، قیمتگذاری انجام شده را گران جلوه دهند. هر زمان هم واگذاری سهام شرکتها انجام می شود با جوسازی تلاش می کنند واگذارهای صورت گرفته را لغو کنند.

وی در ادامه با بیان این که در 4 سال فعالیت دولت یازدهم بیش از 8700 هزار نامه نظارتی به سازمان خصوصی سازی ارسال شده است اذعان داشت: اگر هر سال را حدود 220 روز کاری حساب کنیم و این عدد را در 4 سال فعالیت دولت یازدهم ضرب کنیم، تقریبا برای هر روز کاری حدود 9 نامه از دستگاههای نظارتی از جمله مجلس، دیوان محاسبات، سازمان حسابرسی، سازمان بازرسی، قوه قضائیه، دادگاهها، هیات داوری و … دریافت کرده و مورد بررسی قرار داده ایم که این موضوع انرژی زیادی از این سازمان می گیرد.

به گزارش تسنیم؛ پوری حسینی افزود: به همین دلیل نیاز داریم در راستای واگذاری سهام شرکتهای دولتی از پتانسیل روابط عمومی ها استفاده کنیم و این موضوع زمانی بیش از پیش احساس می شود که باید در سالهای پیش رو بحث سنگین سهام عدالت را انجام دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید