واکنش کند سنای آمریکا به خشونت سلاح

    کد خبر :588345

در حالی که سراسر آمریکا در شوک ناشی از تیراندازی‌های اخیر در دو ایالت تگزاس و اوهایو به سر می‌برد، سنا قرار است ماه آینده خشونت سلاح را بررسی کند.

سناتور میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا اعلام کرد سنا درباره اقداماتی در خصوص خشونت سلاح در ماه آینده میلادی نشست برگزار خواهد کرد. وی تاکید کرد بررسی سوء سابقه، تسلیحات مرگبار و قوانین “پرچم قرمز” قرار است در نشست آتی خشونت سلاح در سنا مورد بحث قرار گیرد.

قانون موسوم به “پرچم قرمز” در ایالات متحده قانونی برای حمایت از خشونت سلاح است که به پلیس یا خانواده‌ها اجازه می‌دهد از دادگاه ایالتی بخواهند تسلیحات مرگبار را به صورت موقتی از شخصی که ممکن است برای خود یا دیگر خطرناک باشد، بگیرند.

مک‌کانل در حالی صحبت از برگزاری نشستی در ماه آینده برای بررسی خشونت سلاح به میان آورده که آمریکا هفته گذشته شاهد مرگبارترین روزها بود. تیراندازی ال پاسو درتگزاس و دیتون در اوهایو جمعا جان 31 نفر را گرفت.

به گزارش تسنیم،به باور کارشناسان با توجه به قدرت لابی حامیان آزادی سلاح در آمریکا و عدم همراهی تمامی قانونگذاران آمریکایی، بررسی خشونت سلاح در سنا به نتیجه‌ای نخواهد رسید و ایالات متحده همچنان شاهد تیراندازی‌ها و خشونت‌های ناشی از آزادی اسلحه خواهد بود.

دموکراتهای کنگره و نامزدهای ریاست جمهوری 2020 آمریکا از فاجعه تیراندازی‌‌های مرگبار اخیر در ال پاسو و دیتون برای حملات شدید علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده استفاده کرده‌اند.

“بتو اوروکه” سناتور ایالت تگزاس و نامزد ریاست جمهوری 2020 که برنامه‌های انتخاباتی خود را به خاطر تیراندازی در ال پاسو تعطیل کرده است، در مصاحبه با سی ان ان تاکید کرد: اظهارات نژادپرستانه رئیس جمهور نقش مهمی در وقوع این حملات داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید